کد خبر: ۱۳۷۲۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰
کمک فناوری به صنعت کشتیرانی؛

دستیار پهلوگیری خودکار کشتی به یاری ناخدا آمد

دستیار ناخدای معرفی شده توسط شرکت ولوو پنتا پهلوگیری بدون تصادف قایق ها را در شرایط سخت راحت تر می کند.

دستیار پهلوگیری خودکار کشتی به یاری ناخدا آمد

به گزارش«نبض فناوری»، در صورت وزش باد و شدت جریان، حتی ماهرترین ناخداها نیز در لنگر انداختن با مشکل روبرو می شود. بنابراین دریانوردان از فناوری هوشمندانه شرکت ولوو استقبال خواهند کرد.

سالهاست که ولوو پنتا زیرمجموعه دریایی خودروساز سوئدی روی فناوری «دستیار پهلوگیری خودکار کشتی» تحقیق می کند. اکنون این سیستم آماده و ولوو آن را در غرفه مجازی نمایشگاه فناوری CES به نمایش گذاشته است.

سیستم دستیار پهلوگیری خودکار کشتی ترکیبی از سیستم موقعیت یابی دینامیکی مبتنی بر GPS ولوو پنتا با الکترونیک موتور، سیستم های پیشرانه و سنسورها و قدرت پردازش پیشرفته جهت یابی است که به شما اجازه می دهد بدون ترس از سقوط در اسکله یا برخورد به راحتی پهلو بگیرید.

این سیستم به قایق اجازه می دهد تا در یک خط مستقیم حرکت کند، بی حرکت بایستد، به دور یک نقطه ثابت بچرخد. برای استفاده از آن، به راحتی جوی استیک قایق را حرکت می دهید تا جهت و سرعت مورد نظر خود را تنظیم کنید.

با پیشروی قایق، نرم افزار پیشرفته سیستم پهلوگیری نیروهای خارجی مانند باد و جریان را در نظر می گیرد و اطمینان حاصل می شود که قایق مسیر مورد نظر کاپیتان را دنبال می کند.

ولوو پنتا در گزارشی اعلام کرد که این کار با محاسبه زوایای محرک و رانش انجام و سپس بر روی رانش عمل می کند و قایق را به مسیر مورد نظر خود باز می گرداند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی