کد خبر: ۱۳۷۳۶
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۸
درهنگام بحث های رودر رو استفاده شد؛

فناوری طیف سنجی مادون قرمز برای ثبت آنی فعالیت مغز

محققان روش تصویر برداری را برای بررسی همزمان مغز دو شخص در هنگام مکالمه، معرفی کردند.

فناوری طیف سنجی مادون قرمز برای ثبت آنی فعالیت مغز

به گزارش «نبض فناوری»، وقتی دو نفر توافق می کنند؛ مغز آنها فعالیت همزمان متمرکز بر مناطق حسی مغز را نشان می دهد. هنگامی که افراد اختلاف نظر دارند؛ بسیاری از مناطق دیگر مغز (که درگیر عملکردهای شناختی بالاتری هستند) بسیج می شوند، زیرا هر شخص با بحث دیگران مقابله می کند.

«جوی هیرش» استاد روانپزشکی و علوم اعصاب در دانشگاه ییل، ​​گفت:« کل مغز ما شبکه پردازش اجتماعی است. با این حال، به حالات واقعی مغز بیشتری برای مخالفت نیاز دارد.»

محققان برای این مطالعه  38 بزرگسال را بکار گرفتند که از آنها خواسته شد بگویند که آیا آنها با یک سری اظهارات مانند «ازدواج همجنسگرایان یک قانون مدنی است» یا «ماری جوانا باید قانونی شود» موافق هستند یا مخالف.

محققان پس از تطبیق پاسخها، از فناوری تصویربرداری به نام طیف سنجی مادون قرمز عملکردی برای ثبت فعالیت مغز آنها درهنگام بحث های رودر رو استفاده کردند.

وقتی افراد با هم توافق داشتند؛ فعالیت مغزی هماهنگ بود و تمایل داشت که در مناطق حسی مغز مانند سیستم بینایی متمرکز شود. با این حال، در هنگام اختلافات، این مناطق از مغز فعالیت کمتری داشتند. در همین حال، فعالیت در لوب های پیشانی مغز افزایش میابد.

 هیرش اظهار کرد: «هنگامی که ما توافق می کنیم هماهنگی بین مغز وجود دارد. اما هنگامی که اختلاف نظر داریم، اتصال عصبی قطع می شود. وی خاطرنشان کرد درک نحوه عملکرد مغز ما در حالی که مخالف یا موافق هستیم ، به ویژه در فضای سیاسی دو قطبی مهم است.

در حالت داشتن اختلاف، مغز بسیاری از منابع عاطفی و شناختی را درگیر می کند مانند یک ارکستر سمفونیک که موسیقی های مختلفی را پخش می کند. در حالت توافق درگیری شناختی و تعامل اجتماعی بیشتری بین مغز افراد سخنران وجود دارد.

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی