کد خبر: ۱۳۷۴۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۱
دستگاه های تلفن و ابزار مربوط به تکنولوژی برای افراد ایجاد اعتیاد می کنند؛ حال چگونه باید اغوای اعتیاد آور آنها را کاهش داد؟

چگونه اعتیاد به تکنولوژی را ترک کنیم؟

به گزارش «نبض فناوری»، وقتی به چیزی معتاد هستید امکان توقف برایتان بسیار سخت است. در جمع دوستانید اما بیشتر حواستان به گوشی است و گاها همین امر باعث می شود تا لحظات خوبی را از دست بدهید.

فناوری برای ایجاد اعتیاد ساخته شده است

فناوری در گذشته های دور، برای کمک در حل مشکلات یا بهره وری بیشتر ایجاد شد و در برخی از بازارهای تجاری هنوز برای حل مشکلات در حال توسعه است. اما درمورد فناوری مصرف کننده بازی تغییر می کند. مراکز مستقر در دره سیلیکون آمریکا راه دستیابی به پول را اعتیاد افراد به چیزهای همراه با دوپامین زیاد دانستند. در این راستا کاربر برنامه های بیشتری نصب می کند و به تبلیغات بیشتری پاسخ داده و به شرکت های رسانه های اجتماعی اطلاعات عمیق و عمیق تری در مورد خود می دهد. اکنون همه اینها  نمایه روانشناختی کامل از شماست که می تواند برای دستکاری عقاید سیاسی، احساسات و اعمالتان مورد استفاده قرار گیرد.

بنابراین چگونه این اعتیاد را از بین ببریم؟ متاسفانه کار آسانی نیست.

لایک های خود را پس بگیرید!

از آنجا که با کلیک بر روی دکمه «Like» دوپامین آزاد می شود؛ افراد آن را دوست دارند. در این حالت مغز شروع به پاسخگویی به تجربه آنلاین می کند و با ترشح هرچه بیشتر دوپامین اعتیاد به فضای مجازی بالا می رود.

بنابراین باید زمانیکه دکمه لایک را  در شبکه های اجتماعی مشاهده کردید، آن را با عنوان «برای اعتیاد اینجا کلیک کنید» ببینید. این مسئله درمورد دکمه هایی از قبیل «اشتراکگذاری یا share» هم صادق است.

دستگاه خود را سیاه و سفید کنید

موبایل با رنگ هایی جذابتر از زندگی واقعی ذهن را می رباید. مغز به دنبال چشم نوازترین و بهترین رنگ و لعاب موجود در محیط است و به همان جذب می شود این یعنی تلفن همراه یا دسک تاپ یا لپ تاپ شما.

دستگاه خود را در مقیاس خاکستری بگذارید؛ این باعث از بین رفتن رنگ های اعتیاد آور می شود. به طور ناگهانی دنیای خارج از گوشی هوشمند شما چشم نوازتر می شود و کنار گذاشتن تلفن بسیار ساده تر است.

در گوشی های آیفون با رفتن به General> Accessibility> Display Accommodations> Color Filters ، آن را به رنگ خاکستری درآورید. سپس به تنظیمات General> Accessibility> Accessibility Shortcut بروید (در پایین صفحه)و از میان گزینه ها فیلترهای رنگی را انتخاب کنید. اکنون، با سه بار کلیک روی دکمه خانه، رنگ و مقیاس خاکستری به عقب و جلو تغییر می کند.

در دسکتاپ مک به System Preferences> Accessibility بروید و سپس تب Display را انتخاب کرده و کادر Use grayscale را فعال کنید.

از شر سایر ژنراتورهای دوپامین خلاص شوید

وقتی آیفون خود را برمی دارید؛ به طور خودکار روشن می شود. انتقال ناگهانی از تاریکی به روشن به این معنی است که چشم شما به صفحه می رود و توجه شما به طور غیر ارادی ربوده می شود. سپس پیام اعلانی مشاهده می کنید و ... همه چیز تمام است. به Settings> Display & Brightness رفته و Raise to Wake را خاموش کنید.

حالت لرزش را هم خاموش کنید. به Settings> Sound & Haptics بروید و گزینه های Vibrate را خاموش کنید.

به طور کلی، همه انواع اعلان را  قبل از اینکه آن ها برای شما مشکل ایجاد کنند خاموش کنید. تنها برنامه هایی که باید بتوانند با اعلان ها شما را دچار مشکل کنند، برنامه های حساس به زمان مانند Catch the Bus هستند (برای اینکه به شما بگویند زمان انجام کار است).

و در آخر، صفحه اصلی تلفن خود را کاملاً خالی کنید. همه نمادها را به یکی از صفحه های دیگر بکشید. اگر از iTunes در رایانه رومیزی خود استفاده می کنید، با استفاده از آن اینکار سریعتر انجام می شود. بعد از اتصال دستگاه های خود، روی قسمت برنامه ها در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. در قسمت راست صفحه، طرح های صفحه آیفون را مشاهده خواهید کرد. برای افزودن صفحه جدید، روی علامت جمع در سمت راست بالا کلیک کنید، آن را بکشید تا اولین صفحه باشد و سپس تلفن را همگام سازی کنید.

باید باور کنید که شما انسان هستید! نگذارید شرکت ها به دلیل منافع خود شما را به چیز دیگری تبدیل کنند!

کمتر کار کنید، بیشتر عمل کنید و زندگی عالی داشته باشید.

ارسال نظرات
نیازمندیها