کد خبر: ۱۳۷۷۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۹
توسعه‌ منطقه‌ای اقتصاد در کشور؛

فراکسیون دانش‌بنیان از شرکت‌های خلاق حمایت می‌کند

یک نماینده مجلس گفت: فراکسیون شرکت‌های دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی آماده اختصاص حمایت‌های حداکثری به شرکت‌های خلاق است.

فراکسیون دانش‌بنیان از شرکت‌های خلاق حمایت می‌کند

عباس گلرو نماینده مردم در یازدهمین مجلس شورای اسلامی، از حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، در این‌باره گفت: اساس توسعه یافتگی، اهتمام و توجه ویژه به منابع انسانی است. در صورتی که ما در کشور خواهان اقتصادی پویا، بالنده و درون‌زا باشیم، باید بیش از گذشته، حمایت‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را توسعه بخشیم.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد افزود: یکی از پیش‌نیازهای توسعه فناوری‌های نوظهور، تصویب قوانین جدید و تسهیل‌گری در حوزه تقنینی و حکمرانی است. بر همین اساس، مجلس شورای اسلامی آماده است تا قوانین مورد نیاز فعالان فناور و خلاق را در این نهاد مطرح کند و پس از بحث‌های کارشناسی به تصویب برساند.

عضو فراکسیون شرکت‌های دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت حوزه عملکرد شرکت‌های خلاق، این فراکسیون آماده است تا نام این شرکت‌ها را نیز در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد. این امر می‌تواند حمایت‌های مورد نیاز فعالان صنایع نرم و خلاق کشور را فراهم کند و به توسعه‌ منطقه‌ای اقتصاد در کشور کمک کند.

گلرو با توجه به سیاست‌های نظام در توسعه فعالیت‌های نوآورانه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با شناسایی چالش‌ها و نیازهای فعالان خلاق و نوآور کشور باید این درخواست‌ها و مستندات را در جلسات دوجانبه با فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مطرح کند تا زمینه خدمت‌رسانی بیشتر در این حوزه فراهم شود.

وی ضمن توضیح فعالیت‌های دانش‌بنیان و خلاق صورت گرفته در حوزه انتخابیه سمنان، گفت: با توجه به مذاکرات انجام گرفته میان اینجانب و سورنا ستاری معاون محترم علمی و فناوری رئیس‌جمهوری امکانات خوبی به پارک علم و فناوری استان سمنان اختصاص یافت که جای تقدیر دارد.

گلرو همچنین بیان کرد: امیدوار هستیم با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده بالای سمنان از جمله وجود بیش از 30 هزار دانشجو، این استان با حمایت این معاونت به هاب فعالیت‌های صنایع نرم و خلاق تبدیل شود و شرکت‌های خلاق در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های خود را در استان سمنان توسعه دهند.


منبع/ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی