کد خبر: ۱۳۷۸۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۴
ستاری مطرح کرد؛

نقش کلیدی صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در اقتدارآفرینی/آغاز فرآیند احداث کارخانه نوآوری قم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با تأکید بر شکل‌گیری شرکت‌های خلاق و صنایع نرم و فرهنگی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهفته علوم انسانی در توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان، گفت: بخش قابل توجهی از رونق شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه علوم انسانی، تولید محتوا و فناوری‌های خلاق و فرهنگی تکیه دارد. مهم‌ترین خلأ در حوزه تجاری سازی و انتقال مفاهیم فرهنگی است که البته حل آن، زمان بر است و به اصلاحات فکری در اندیشه ها و افراد نیاز دارد.

نقش کلیدی صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در اقتدارآفرینی/آغاز فرآیند احداث کارخانه نوآوری قم

به گزارش «نبض فناوری» سورنا معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه همکاری با اشاره به نقش صنایع خلاق، نرم و فرهنگی در توسعه اقتصاد و اقتدار کشور گفت: توسعه یک مفهوم فرهنگی است و اگر فرهنگ اصلاح شود، اقتصاد دانش‌بنیان راه خود را برای توسعه و اقتدار کشور خواهد یافت.

ستاری، با تأکید بر شکل‌گیری شرکت‌های خلاق و صنایع نرم و فرهنگی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهفته علوم انسانی در توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان، ادامه داد: بخش قابل توجهی از رونق شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه علوم انسانی، تولید محتوا و فناوری‌های خلاق و فرهنگی تکیه دارد. مهم‌ترین خلأ در حوزه تجاری سازی و انتقال مفاهیم فرهنگی است که البته حل آن، زمان بر است و به اصلاحات فکری در اندیشه ها و افراد نیاز دارد.

نقش کلیدی صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در اقتدارآفرینی/آغاز فرآیند احداث کارخانه نوآوری قم

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی می‌توانند بار تحول فرهنگی و توسعه اقتصاد را به دوش بکشند افزود: این حوزه از اهمیتی راهبردی برخوردار است و در صورتی که به صنایع خلاق، نرم و فرهنگی میدان دهیم ضمن کسب اقتدار برای کشور می‌توانیم رونق اقتصادی قابل توجهی در این حوزه شاهد باشیم.

تأمین منابع مالی و توسعه شرکت های خلاق از طریق صدور ضمانت نامه پیش پرداخت، حسن انجام کار، تعهد پرداخت با شرایط آسان، لیزینگ محصولات و خدمات صنایع خلاق از طریق اعطای تسهیلات به خریداران محصولات و خدمات، اختصاص دادن سرمایه در گردش و سرمایه گذاری در اجرای پروژه ها با روش های مختلف و همچنین شناسایی و به کارگیری ابزارهای جدید مالی، برگزاری رویداد و حضور در رویدادها و شتابدهنده های حوزه صنایع خلاق و تأمین مالی پروژه ها و شرکت های خلاق از محورهای این تفاهم نامه همکاری است.

ستاری در ادامه سفر به استان قم از فرآیند احداث کارخانه نوآوری این استان بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفت. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میان پارک علم و فناوری استان قم، دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده، این پارک فناوری به زودی وارد مرحله اجرایی می­ شود. این پارک علم و فناوری در ابعاد یک هکتار و در محل دانشگاه ادیان و مذاهب احداث خواهد شد.

نقش کلیدی صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در اقتدارآفرینی/آغاز فرآیند احداث کارخانه نوآوری قم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مرکز نوآوری دانشکده فنی مهندسی دانشگاه قم را افتتاح کرد. همچنین موافقت در راستای تاسیس پردیس خلاقیت و نوآوری جهان اسلام با مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، بخش دیگری از سفر ستاری به استان قم بود.

در بخش دیگری از این سفر، معاون علمی فناوری رئیس جمهوری از نمایشگاه محصولات دانش بنیان، خلاق و فرهنگی جهاد دانشگاهی قم بازدید کرد و با فعالان فناور این واحدها به گفت و گو نشست.

ستاری در این بازدید که در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و خلاق دانشگاه قم با همراهی استاندار و رئیس این دانشگاه، از دستاوردهای گوناگونی همچون اتوماسیون پزشکی داده درمان محصول مرکز فناوری اطلاعات پزشکی، کیت بررسی کمبود پروتامین اسپرم و کیت بررسی شکست DNA اسپرم محصولات گروه پژوهشی زیست فناوری تولید مثل جهاد دانشگاهی واحد استان قم سه محصولی بود که در نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فناورانه استان ارائه شد.

گفتنی این تفاهم نامه همکاری در جریان سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان قم برای دستیابی به اهداف مشترک در زمینه های توسعه فناوری‌های فرهنگی و کسب و کارهای خلاق امضا شد و به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و علیرضا باباخان مدیر عامل صندوق غیر دولتی کریمه رسید.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
omid
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
با سلام از اشکالات اداره ثبت اختراعات از سال 1392 تا 1399 : اینجانب نیز در این روند مشکل داوری اختراعات را دارم یعنی زمانی که طرح اینجانب نو و جدید و دارای گام ابتکاری است ولی مراجع دانشگاهی و داوران پس از گرفتن هزینه های بالا طرح را تایید نمی کنند و در پاسخ می گویند دوست داریم طرح شما را رد کنیم برو پیش هرکسی که دوست داری بگو این مرجع را قبول ندارم اداره نیز می گوید ما طبق قانون مجبور هستیم طرح شما را رد کنیم . برخی از مراجع نیز می گویند داور متخصص ندارند ! در این خصوص از متقاضیان به کارشناس اداره اختراعات متن زیر را ارسال کرده ام: كارشناس محترم با سلام ، اينجانب به شخصه اعتقادي به روند ماركسيستي و وارداتي اداره اختراعات كه با قانون اساسي كشور در تضاد مي باشد ندارم . بر فرض مثال متقاضي پرونده خود را به حداقل 50 مرجع ارسال كند و پرونده 3 ماه در هر مرجع توقف كند تا يكي از اين مراجع داور متخصص داشته باشند و طرح را درست مورد داوري قرار دهند ، اين يعني اتلاف وقت چيزي حدود 8 سال و پرداخت هزينه چيزي حدود 30 مليون تومان . در حال حاضر 11 مرجع در پرونده هاي قبلي اعلام كرده اند داور متخصص ندارند! . اولا بعد از 8 سال پرونده به چه درد متقاضي مي خورد ؟ ، دوم اينكه اگر اينجانب بخواهم 20 اظهارنامه با اين روند ثبت كنم يه چيزي حدود 600 مليون بايد هزينه كنم ( بنظر شما امكان ثبت اختراع به صورت غير مستقيم از اينجانب سلب نشده است ؟ ) ، ايا بعد از اينكه سند را دريافت كردم همين دولت اين هزينه را مي تواند طي فرآيندي به اينجانب برگرداند ( به قول دوستمون خود سند اختراع 5 كيلو روغن نباتي ارزش داره ؟ ) ، يا قرار است متقاضي در جامعه رها شود ؟ . در اداره شما مردم دو دسته هستند برخي با سرمايه هاي خود اختراع ثبت مي كنند برخي با دارايي هاي خود. اشخاصي كه با دارايي خود اختراع ثبت مي كنند مثل اعضا هيات علمي ، اشخاصي كه به بدنه آزمايشگاه و پژوهشگاه ها متصل هستند ، اين افراد هر هزينه اي بابت اختراع انجام مي دهند دولت طي فرآيندي اين هزينه را به آن ها برگشت ميدهد يا از طريق گرنت دانشگاهي يا از طريق پژوهش توليد . يعني اين وسط فقط پول جابجا مي شود و كسي ضرر نمي كند. دسته دوم كساني هستند كه با سرمايه هاي خود اختراع انجام ميدهند مثل افراد كه مدارك عاليه دانشگاهي دارند مشغول كار هستند اما به بدنه دولت وصل نيستند ، اين افراد تحت هر شرايطي اگر نتوانند اظهارنامه خود را به ثبت برسانند آن ها هم سرمايه خود را از دست داده اند و هم دارايي خود را كه همان اختراع مي باشد . چون اين افراد مجبور هستند نسبت به افراد اول يك مرحله بيشتر براي فرايند ثبت انرژي صرف كنند ، اين روند به صورتي طراحي شده كه به مرور زمان قشر متوسط جامعه منحل خواهد شد . و جامعه دو قطبي مي شود يعني دو قشر بالا و پايين كه در اين صورت كاپيتاليسم رخ مي دهد و ... https://www.farsnews.ir/news/13990415000143/ __________________________________________________________ https://ipm.ssaa.ir/ENQ/List
2
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی