کد خبر: ۱۳۸۲۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۷

تشخیص دقیق سرطان با استفاده از هوش مصنوعی

دانشمندان با استفاده از آزمایش ادرار و با کمک هوش مصنوعی سرطان پروستات را با دقتی نزدیک به 100درصد تشخیص دادند.

تشخیص دقیق سرطان با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش «نبض فناوری»، سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در مردان است. بیماران مبتلا به سرطان پروستات مشخصاً با استفاده از تستPSA و تشخیص عامل سرطانی در خون تعیین می شوند.

 با این حال، از آنجا که دقت تشخیصی  در این روش تا 30درصد پایین است، تعداد قابل توجهی از بیماران تحت بافت برداری تهاجمی قرار می گیرند و بنابراین از عوارض جانبی ناشی از آن مانند خونریزی و درد رنج می برند.

انستیتوی علم و فناوری کره (KIST) اعلام کرد که تکنیکی 20 دقیقه ای برای تشخیص سرطان پروستات و با دقت تقریبا 100درصد ایجاد کرده است. تیم تحقیقاتی این روش را با معرفی روش تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی هوشمند به یک حسگر زیستی بسیار حساس مبتنی بر سیگنال الکتریکی توسعه دادند.

محققان در تلاش بوده اند تا تکنیکی را برای تشخیص بیماری با استفاده از ادرار و حسگر زیستی فوق العاده حساس به سیگنال الکتریکی تولید کنند.

این تیم سیستم حسگر نیمه رسانای فوق العاده حساس را ایجاد کرد که قادر به اندازه گیری همزمان مقادیر کمیاب از چهار فاکتور سرطان انتخاب شده در ادرار برای تشخیص سرطان پروستات است. آنها هوش مصنوعی را با استفاده از ارتباط بین چهار عامل سرطان آموزش دادند.

سپس از الگوریتم آموزش دیده شده برای شناسایی افراد مبتلا به سرطان پروستات با تجزیه و تحلیل الگوهای پیچیده سیگنال های شناسایی شده استفاده شد. این روش 76 نمونه ادرار را با دقت تقریباً 100درصد با موفقیت تشخیص داد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی