کد خبر: ۱۳۸۳۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۴

بازیگران داخلی حمل و نقل هوشمند زیر یک سقف می‌آیند

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دفتر تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی به دنبال ایجاد شورای سامانه‌های هوشمند ترابری (سهت) هستند تا با این کار همه فعالان و ظرفیت‌های بومی حوزه حمل‌ونقل هوشمند در کشور شناسایی و زیر یک سقف جمع شوند.

بازیگران داخلی حمل و نقل هوشمند زیر یک سقف می‌آیند

به گزارش«نبض فناوری» گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دفتر تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی به دنبال ایجاد شورای سامانه‌های هوشمند ترابری (سهت) هستند تا با این کار همه فعالان و ظرفیت‌های بومی حوزه حمل‌ونقل هوشمند در کشور شناسایی و زیر یک سقف جمع شوند.

بازیگرانی چون نهادهای دولتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، مراکز نوآوری و دیگر مجموعه‌های مرتبط با این حوزه که نقشی اثرگذار در توسعه صنعت حمل‌ونقل هوشمند در کشور دارند. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز قرار است در این کار، وظیفه ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ارتباطی میان سامانه‌های مختلف هوشمند حمل‌ونقل را به عهده گیرد.

این ظرفیت‌ها از طریق شناسایی شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند و شناخت کافی از توانمندی‌های داخلی در این حوزه به دست آمده است. شرکت‌هایی که محصولات و خدمات خود را با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه داده و تجاری‌سازی کرده‌اند.

در این همکاری مشترک مقرر شده است که دو طرف برای توسعه و به‌کارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان در فعالیت‌ها و مطالعات مد نظر معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با یکدیگر همکاری کنند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی