کد خبر: ۱۳۸۷۱
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۵

معرفی ویژگی های جدید « کرومیوم اج88»+ مراحل فعالسازی

آخرین به روزرسانی «کرومیوم اج» نسخه 88 اکنون در دسترس است. این به روزرسانی بسیاری ویژگی های جدید مانند ابزارهای امنیتی رمز عبور، ظاهر به روز شده و ... را به نسخه های مرورگر ویندوز و macOS اضافه می کند.

معرفی ویژگی های جدید « Edge Chromium88»

به گزارش «نبض فناوری»، مایکروسافت ویژگی های جدیدی را به مرورگر «Edge Chromium» اضافه کرده است  که در ادامه این موارد و نحوه استفاده از آن ها را مرور خواهیم کرد.

تولید کننده رمز عبور و دیده بان امنیتی

در این نسخه دو ویژگی رمز عبور در نظر گرفته شده است. یکی تولید کننده رمز عبور تصادفی که هر زمان حساب جدید ایجاد یا رمز عبور موجود را به روز کنید؛ به صورت خودکار کلمه عبور ایجاد می کند. این نسخه رمز ورود را ذخیره کرده و به صورت خودکار آن را برای شما پُر می کند تا مجبور به حفظ کردن آن نشوید.

ابزار دیگر، «نظارت بر نقض داده» است. این سیستم هرگونه اطلاعات ورودی را با نقض داده ها مقایسه می کند تا هرگونه خطر را هشدار دهد.

معرفی ویژگی های جدید « Edge Chromium88»

هر دو ویژگی شما را ملزم می کند تا با یک حساب مایکروسافت وارد Edge شوید و همگام سازی گذرواژه را در بخش  Settings > Profile > Sync > Passwords روشن کنید. برای فعال کردن رمز عبور:

  • به Settings > Profile > Passwords بروید.
  • «Offer to save passwords» و «Suggest strong passwords» را روشن کنید.

اکنون هر زمان که رمز جدیدی وارد کنید، Edge پیشنهاد ایجاد آن را می دهد. نظارت بر رمز عبور به صورت خودکار انجام شده و برای هرگونه ورود به سیستم ذخیره شده در Edge اعمال می شود. این موارد را می توانید در بخش Settings > Profile > Passwords > Saved Passwords پیدا کنید.

Sleeping tabs

اکنون کاربران می توانند تب های غیرفعال را تنظیم کنند؛ تا پس از زمان مشخصی اصطلاحا به خواب بروند. Edge بررسی تب هایی که در این حالت قرار داده شده را در پس زمینه متوقف می کند؛ که در اینصورت حافظه و پردازنده رایانه شخصی شما در جاهای دیگر استفاده می شود. این امر به طور متوسط ​​میزان حافظه تب غیرفعال را 32درصد و استفاده از CPU را با حدود 37درصد کاهش می دهد.

می توانید تنظیمات را در Settings > System > Save resources پیکربندی کنید. می توانید مدت زمان غیرفعال بودن تب را انتخاب یا تنظیم کنید که وبسایت های خاصی هرگز به خواب نروند.

جستجوی نوار کناری

اکنون می توانید بدون باز کردن تب جدید یا ترک صفحه ای که در آن هستید، وب را جستجو کنید. کافی است یک کلمه را هایلایت کرده و right-click > Search را بزنید. در این زمان نوار کناری با نتایج جستجو باز می شود.

ظاهر جدید

ظاهر مرورگر نیز تغییر کرده و از جمله آن  آیکون های رابط Fluent Design  جدید که با سایر محصولات مایکروسافت مطابقت دارد و بیش از 24 موضوع جدید که می توانید برای شخصی سازی ظاهر این نسخه استفاده کنید.

معرفی ویژگی های جدید « Edge Chromium88»

هر پوسته رنگ بندی و تصویر زمینه خاص خود را دارد. می توانید آنها را از صفحه جدید افزودنیهای Edge پیش نمایش و نصب کنید.

سایر ویژگی های جدید

برخی موارد که فقط برای سیستم عامل های خاص وجود داشتند اکنون برای همه نسخه های دسکتاپ استاندارد هستند:

  • صفحه تب جدید اکنون ایمیل های دریافتی از حساب Outlook شما را نشان می دهد.
  • همگام سازی تب اکنون برای همه کاربران در دسترس است.
  • تغییر خودکار نمایه برای Mac موجود شده است.

برای دانلود به روزرسانی نسخه 88، Edge را باز کرده و به Settings> About Microsoft Edge بروید. در صورت دردسترس بودن، دانلود به طور خودکار شروع می شود. مایکروسافت اعلام کرده که این بارگذاری برای برخی از کاربران ممکن است تا دو هفته طول بکشد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی