کد خبر: ۱۳۹۲۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۴
با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت؛

تولید 300 تن عایق رطوبتی پلیمری بر پایه آب توسط یک شرکت دانش‌بنیان

یک شرکت دانش بنیان مستقر در تبریز با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید عایق رطوبتی ایزوپل پوششی پلیمری بر پایه آب شده است که این عایق بعد از اعمال بر روی سطوح مختلف، لایه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت ایجاد می‌کند.

به گزارش« نبض فناوری» عبدالرضا میرمحسنی ثمین، مدیرعامل شرکت مهندسی مبتکران ماندانا پلیمر در مورد محصولات دانش‌بنیان شرکت توضیح داد و گفت: ما 6 محصول دانش‌بنیان را در مجموعه خود تولید می‌کنیم که یکی از آنها عایق رطوبتی ایزوپل پوششی پلیمری بر پایه آب است. این محصول برای عایق کردن استخر، بالکن، پشت بام، سرویس بهداشتی و حمام، نما و آبنما و سطوح فلزی و گالوانیزه استفاده می‌شود. در شرایطی که صنعت عایق کشور بر پایه مواد قیری استوار است ما با محصولی محافظ محیط زیست توانستیم بسیاری از کاستی‌های مواد عایق کاری قیری را جبران کنیم؛ به عنوان مثال قیرگونی و ایزوگام ضمن آلوده‌کنندگی در برابر گرمای 45 درجه تابستان نرم شده و در دمای منفی 5 درجه زمستان که در بسیاری از استان‌های کشور وجود دارد ترک بر می‌دارد، بنابراین در پشت بام یا فضاهای شهری که در معرض تغییرات دمایی هستند عمر مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: اما عایق پلیمری تولیدی ما ضمن محافظت از محیط زیست، مقاوم و با توجه به نوع ترکیبات آن امکان رنگ‌پذیری دارد و می‌توان این محصول را با رنگ‌های مختلف و در ظاهری زیبا عرضه کرد. عایق رطوبتی ایزوپل پوششی پلیمری بر پایه آب به مرور زمان مواد آلاینده محیط زیست از خود آزاد نمی‌کند و مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی مبتکران ماندانا پلیمر در مورد ویژگی‌های دیگر این محصول خاطرنشان کرد: نسل جدید عایق‌های رطوبتی منطبق بر استاندارد بین‌المللی انگلیس (BS EN 14891 ) است که به صورت مایع با رنگ‌های دلخواه در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و به راحتی روی انواع سطوح اعمال شده و بعد از اعمال روی سطح، لایه‌‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت ایجاد می‌کند. چسبندگی بالای این عایق بر روی سطوح مختلف منجر به مقاومت آن در برابر ضربه و سايش می‌شود.

میر محسنی در مورد وضعیت بازار این محصول به فراوانی نمونه‌های تقلبی در بازار اشاره کرد و گفت: واردات این محصول به دلیل قیمت تمام شده بالای آن و همچنین بالا بودن قیمت ارز به صرفه نیست اما در بازار نمونه‌های تقلبی بسیاری وجود دارد که با رنگ‌های معمولی عرضه می‌شود و در اثر نفوذ آب و خوردگی‌های شیمیایی ناشی از عوامل اکسنده تخریب و پوسته پوسته می‌شود در حالی که در تولید محصول ما از پلیمرهای ترموست شونده استفاده شده که با نمونه‌های موجود در بازار متفاوت است.

میرمحسنی از برنامه‌ریزی برای تولید انبوه این محصول خبر داد و گفت: محلی را برای راه‌اندازی خط تولید انبوه این محصول خریداری کردیم و در نظر داریم با تولید سالانه بالغ بر 300 تن عایق رطوبتی پلیمری 4 درصد از حجم بازار را در اختیار بگیریم. رقیب ما عایق‌های سنتی بر پایه قیر هستند که در صورت تامین بازار می‌توانیم سهم بزرگی از بازار قیرگونی و ایزوگام را از آن خود کنیم.

وی در مورد استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: پیش از این تسهیلات نمونه‌سازی دریافت کرده بودیم و در نظر داریم که برای راه‌اندازی طرح توسعه‌ای تولید انبوه این محصول تسهیلات طرح صنعتی را از صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضا کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی مبتکران ماندانا پلیمر با اشاره به برنامه‌های صادراتی این شرکت، از گذراندن آزمون‌های کیفیت‌سنجی آذربایجان و ترکیه خبر داد و گفت: کیفیت محصولات ما در تست‌های جمهوری آذربایجان مثبت اعلام شده و به موجب آن تفاهم‌نامه‌ای به ارزش بالغ بر یک میلیون دلار با جمهوری آذربایجان امضا کردیم که بعد از اجرای طرح توسعه‌ای و تولید انبوه به قرارداد تبدیل خواهد شد. در ترکیه نیز مطالعات امکان‌سنجی انجام شده است. بزرگترین مزیت محصولات ما قیمت پایین آن است به‌طوری‌که قیمت عایق‌های رطوبتی پلیمری در منطقه تا 5 برابر نسبت به نمونه خارجی ارزان‌تر است.

لازم به ذکر است که محصولات دانش‌بنیان این شرکت شامل عایق‌های پلیمری غیر قیری نسل جدید، کمپوزیت پلیمری ویژه پل‌های هوایی، رمپ و روکش‌های فوق مقاوم، چسب‌های دو جزیی پایه اپوکسی با کاتالیزور خاص، کفپوش‌های یکپارچه پلیمری و مواد عایق‌بندی پیشرفته، بتونه و بتن‌های پلیمری و شوینده‌های پلیمری نسل جدید بدون آب است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی