کد خبر: ۱۳۹۳۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۱

تعاملات دو کشور ایران و اتریش در زمینه فناوری افزایش می‌یابد

سفیر ایران در اتریش گفت: مرکز نوآوری مشترک ایران و اتریش و شتابدهنده مشترک از جمله مواردی است که به افزایش تعاملات دو کشور در زمینه فناوری می‌تواند کمک کند.

تعاملات دو کشور ایران و اتریش در زمینه فناوری افزایش می‌یابد

به گزارش« نبض فناوری» علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در دیدار وبیناری با سفیر ایران در اتریش ضمن بیان توضیحی در مورد جایگاه این صندوق در اکوسیستم نوآوری کشور گفت: شروع رسمی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بعد از تصویب قانون دانش بنیان بوده اما اجرایی‌سازی آن از سال 92 به‌طور جدی دنبال شده است. وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان است که این امر با ابزارهای معمولی امکانپذیر نبود بر این اساس ابزارهای مناسب و مختص این حوزه را طراحی و تلاش کردیم که خدمات را به شکل جهشی توسعه دهیم و تاکنون رشدی نزدیک به ۱۰ برابری داشتیم.

وحدت ادامه داد: اکوسیستم فناوری ایران خیلی بزرگ نیست اما مجموعه‌های علاقمند و دلسوزی دارد. از آنجایی‌ که اتریش به لحاظ فناوری جایگاه خاصی دارد و مرکز علم و فناوری و رویدادهای علمی است می‌تواند به رشد اکوسیستم ما کمک کند. هدف اصلی ما فراهم کردن فرصت یادگیری و بین‌المللی‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عباس باقرپور اردکانی سفیر ایران در اتریش نیز در این نشست خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد پر برکتی است که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند. برنامه ما پیشرفت کشور و یافتن راهکار ایجاد ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور و هم‌افزایی در زمینه نوآوری و فناوری است.

وی ادامه داد: سه نهاد مرتبط با فناوری در اتریش وجود دارد که در زمینه دیجیتال‌سازی، تجاری‌سازی و توسعه طرح‌های دانشگاهی و تحقیقاتی فعالیت می‌کنند؛ ارتباطاتی با روسای این سه نهاد نیز برقرار شده است. پیشنهاد می‌کنم علاوه‌ بر صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز تعامل خود را با نهادهای متناظر خود در اتریش تقویت کنند. همچنین مرکز نوآوری مشترک ایران و اتریش و شتابدهنده مشترک از جمله مواردی است که به افزایش تعاملات دو کشور در زمینه فناوری می‌تواند کمک کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی