کد خبر: ۱۳۹۴۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۲۰
حاکمیت سایبری خارج از کشور-۳۱
یک آژانس حمایت از مصرف کنندگان در ایتالیا از اپل شکایت کرده و خواهان غرامتی ۶۰ میلیون یورویی شده است.

شکایت جدید علیه اپل در ایتالیا ثبت شد

به گزارش« نبض فناوری» به تازگی یک آژانس حمایت از مصرف کنندگان ایتالیا از اپل شکایت است. طبق گزارش‌ها این شکایت گروهی در دادگاه میلان ثبت شده و ادعا می‌کند اپل مشتریان را فریب داده است.

شکایت مربوط به بیش از یک میلیون دستگاه آیفون۶ُ، ۶ پلاس، ۶ اس و ۶ اس پلاس است که بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی به فروش رسیده است.

به طور دقیق‌تر این شکایت مربوط به کندتر شدن عملکرد باتری دستگاه‌ها از سوی اپل در سری آیفون۶ است. در مارس ۲۰۲۰ اپل مجبور شد برای شکایت مشابهی مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.

از سوی دیگر شکایت جدید در حالی ثبت شده که یک ماه قبل اپل به دلیل ادعای گمراه کننده در خصوص ضدآب بودن دستگاه با جریمه ای ۱۰ میلیون یورویی در ایتالیا روبرو شده است. در هر حال آژانس حمایت از مصرف کننده خواهان غرامتی ۶۰ میلیون یورویی (۷۳ میلیون دلار) است.

در اصل مبنای شکایت آن است که اپل با کند کردن عملکرد دستگاه‌های قدیمی خود و خسارت به باتری، اقدامی ناعادلانه انجام داده است. اپل برای برطرف کردن این چالش طرح جایگزین کردن باتری با قیمت اندک را اعلام کرد.

برچسب ها: سایبری اپل یورو
ارسال نظرات
تحلیلگران سیتی‌بانک بررسی کردند؛ بیت‌کوین در راه تجارت جهانی؟
پرچم دیپلماسی فناوری بر بلندای محور مقاومت؛ خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در سوریه راه اندازی می شود
در چارچوب همکاری مشترک با دانشگاه صنعتی شریف انجام گرفت؛ موفقیت محققان ایرانی در توسعه فناوری استخراج اتوماتیک و میکروفلویدیک DNA سلولی
با کنارگذاشتن خودروهای بنزینی؛ ولوو به جمع خودروسازان الکتریکی می‌پیوندد
نیازمندیها