کد خبر: ۱۳۹۵۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

راز کارآمدی باتری جدید سامسونگ چیست؟

فناوری صفحه نمایش جدید سامسونگ باعث می شود که گلکسی اس21 اولترا حتی از نظر مصرف انرژی بیشتر از حد معمول کار کند.

راز کارآمدی باتری جدید سامسونگ چیست؟

به گزارش «نبض فناوری»، می توان گفت که نمایشگرهای OLED این روزها شاه استاندارد گوشی های هوشمند است. شاید ندانید که برخی از پنل های OLED از دیگران بهتر هستند و گلکسی اس21 اولترا از بهترین ویژگی هایی که تا به امروز بوده برخوردار است.

نمایشگر دستگاه قطعاً از نظر مصرف انرژی بیشتر از بقیه کار می کند. در حقیقت، سامسونگ صفحه نمایش OLED بسیار کم مصرف جدیدی را برای گوشی جدید تولید کرده و مصرف انرژی را تا 16درصد کاهش می دهد.

نمایشگرهای OLED به طور کلی مانند نمایشگرهای LCD نیازی به نور پس زمینه ندارند. در عوض، هر پیکسل جداگانه از ماده ای آلی مبتنی بر کربن ساخته شده که با استفاده از برق روشن می شود. نمایشگرهای OLED از طیف وسیعی از لایه ها تشکیل شده اند که اهداف مختلفی را دنبال می کنند. اصل فناوری جدید نمایشگر OLED این است که سامسونگ راهی برای جریان سریعتر الکترون ها بین این لایه ها پیدا کرده و در عین حال نور بیشتری را ایجاد می کند.

قطعا در عصر 5جی که میزان مصرف انرژی کمی بالاتر می رود استفاده از این گوشی سامسونگ هم بالاتر خواهد رفت؛ این در حالی است که سایر موارد مانند چیپست های قدرتمندتر نیز انرژی زیادی را صرف می کنند.

لازم به ذکر است که فناوری صفحه نمایش جدید فقط در کلگسی اس21 اولترا در دسترس و دارای وضوح 1440p است. دستگاه های گلکسی اس 21، اس21 پلاس و اس21 اولترا نرخ تازه سازی 120 هرتز را پیشنهاد می دهند و دو مورد دیگر دارای نرخ تازه سازی بین 48 هرتز و 120 هرتز متغیر هستند. این مقدار در گلکسی اس 21 اولترا می تواند تا 10 هرتز پایین بیاید، که به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک می کند.

مدت هاست که شرکت سامسونگ که در زمینه فناوری نمایش پیشرو است و به نظر می رسد که این در آینده نیز ادامه خواهد داشت. این شرکت می گوید 5هزار حق ثبت اختراع در اختیار دارد که شامل استفاده از مواد آلی برای نمایشگرها است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی