کد خبر: ۱۴۰۴۰
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

با پیشرفته ترین قلب مصنوعی آشنا شوید

شرکتی فرانسوی اعلام کرده که قلب مصنوعی نسل بعدی را در سال جاری به فروش خواهد رساند.

با پیشرفته ترین قلب مصنوعی آشنا شوید

به گزارش «نبض فناوری»، «کارمات»، شرکت نوپای فرانسوی ادعا کرده که فروش پیشرفته ترین قلب مصنوعی جهان را در اروپا و سه ماهه دوم سال جاری آغاز می کند. در حال حاضر تنها یک شرکت دیگر وجود دارد(SynCardia)، که تأییدیه قانونی برای دستگاه قلب مصنوعی را دریافت کرده است.

قلبهای مصنوعی بیش از 80 سال وجود داشته و«ولادیمیر دمیخوف» اولین دستگاه قلب مصنوعی(TAH) را در سال 1937 به یک سگ پیوند زده است. اما با توجه به نقش اصلی قلب در عملکرد بدن و پیچیدگی توسعه آنها که طولانی مدت در بدن انسان کار می کند، تنها در دهه 1980 بود که دستگاه های TAH با هدف تبدیل شدن به راه حلی دائمی در افراد کاشته شد.

این دستگاه از حسگرهای تعبیه شده و هیدرولیک برای تقلید از جریان خون انسان و همچنین بافت های حیوانی برای کاهش احتمال لخته استفاده می کند.

 برخلاف سایر TAH ها، بسته به تقاضا می تواند سرعت جریان خون را در زمان واقعی تنظیم کند (یعنی ورزش به جریان بالاتر نیاز دارد و غیره). وزن آن 900 گرم است (تقریباً سه برابر سنگین تر از قلب انسان) و توسط باتری های یون لیتیوم تأمین نیرو می شود تا چهار ساعت تحرک داشته باشد.

شرکت کارمات در پایان سال 2020، تصویب مقررات اروپا را در قالب نشان سی ای دریافت کرد. دریافت مارک سی ای معادل تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده در اروپا است.

برچسب ها: قلب مصنوعی اروپا
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی