کد خبر: ۱۴۰۵۰
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۶

بومی‌سازی تمام فناوری‌ها در دوران تحریم محقق شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌های ۴۰ ساله علیه کشور، گفت: در زمان شیوع کرونا همه تجهیزات توسط شرکت‌های دانش بنیان و جوانان کشورمان به تولید رسید.

بومی‌سازی تمام فناوری‌ها در دوران تحریم محقق شد

به گزارش« نبض فناوری» سورنا ستاری در دیدار با رایشل اومامو وزیر امور خارجه کشور کنیا با ارائه گزارشی از فرآیند توسعه علمی و فناوری کشورمان در طول ۴۰ سال اخیر، گفت: ایران در این ۴۰ سال مورد تحریم‌های ظالمانه ابرقدرت های جهانی قرار گرفته است و این تحریم‌ها اتفاقی خوش یمن برای ایران بود؛ چرا که ما را در تامین نیازهایمان خودکفا کرد. یعنی همه فناوری‌هایی که در اختیار کشورهای پیشرفته قرار داشت را توسط دانشمندان جوانمان بومی سازی کردیم و خودکفا شدیم.

وی نمونه بازر این موفقیت‌ها را در شیوع کرونا دانست و اظهار کرد: در این روزهای بحرانی همه تجهیزات توسط شرکت‌های دانش بنیان و جوانان کشورمان به تولید رسید.

ستاری با اشاره به سفرهای گذشته به این کشور با بیان اینکه ما تلاش کردیم به همه قول‌هایی که در سفر پیشین خود داده بودیم عمل کنیم، راه اندازی مرکز نوآوری ایران در کنیا و کنار یکدیگر قرار گرفتن شرکت‌های دانش بنیان و خلاق ایرانی و کنیایی را از جمله این قول‌ها دانست که در سفر دوم خود آن را عملیاتی کرده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به ایجاد خانه نوآوری ایران در کنیا، گفت: این مرکز مسیر صادرات محصولات دانش بنیان ایران‌ساخت به کنیا را هموار می کند و فناوری‌های بومی شده دانشمندان و فناوران کشورمان را در اختیار شرکت‌های کنیایی قرار می‌دهد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، ستاری با ابراز علاقه به توسعه روابط فناورانه ایران و کنیا، بر توسعه این روابط و اجرای پروژه‌های مشترکی در حوزه انتقال فناوری تاکید کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی