کد خبر: ۱۴۰۶۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۲

شارژر بیسیم جذاب شیائومی را ببینید+فیلم

دستگاه جدید ارائه شده توسط شیائومی گوشی ها و ابزار دیگر را از آن طرف اتاق شارژ می کند.

معرفی شارژر بیسیم جذابی توسط شیائومی+فیلم

به گزارش «نبض فناوری»،  شرکت الکترونیکی چند ملیتی شیائومی از توسعه سیستم انتقال نیرو جدیدی خبر داد که تلفن همراه را بدون نیاز به سیم شارژ می کند.

Mi Air Charge Technology که هنوز در حال توسعه است، قادر است 5 وات نیرو را برای دستگاهی با فاصله 16 فوت تأمین کند. این انتقال تحت تأثیر اجسام فیزیکی بین نقاط انتقال و دریافت قرار نمی گیرد. فناوری اصلی شارژ از راه دور شیائومی در موقعیت یابی فضا و انتقال انرژی نهفته است.

پایه شارژ از آرایه ای 144 آنتنی تشکیل شده که از شکل‌دهی پرتو برای انتقال امواج، مستقیماً به تلفن همراه یا دستگاه دیگر استفاده می کند.

 شکل دهی پرتو سیگنالهای بیسیم را به سمت یک دستگاه خاص (جهت دستیابی به یک اتصال سریع، مطمئن تر و مستقیم تر) می فرستد. سیگنال های بی سیم قبلی امواج را پراکنده می کنند تا به چندین دستگاه در یک منطقه وسیع برسند.

دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند امواج را گرفته و آنها را به برق تبدیل می کنند و چندین دستگاه می توانند به طور همزمان شارژ شوند.

مفهوم شارژ بیسیم مدرن در حالی معرفی شد که Palm Inc از شارژر بیسیم Touchstone خود برای استفاده با دستیار محبوب دیجیتال شخصی Palm رونمایی کرد. این دستگاه ها اولین رایانه های دستی پرکاربرد بودند و به راه انداختن فناوری تلفن های همراه کمک کردند.

فناوری مشابه Mi Air Charge در سال 2015 توسط شرکت فناوری Energous معرفی شد که ادعا می کرد می تواند تلفن ها را تا فاصله 15 فوت شارژ کند. در این دستگاه از ترکیبی از فرکانس رادیویی و اتصالات بلوتوث برای شناسایی و تماس با دستگاه های تعبیه شده تراشه گیرنده برای شارژ استفاده شد. نمونه های اولیه آن از کارایی 70درصد فراتر نرفت و محصول هرگز به بازار عرضه نشد.

در سال 2014، «Xiaomi Mi3»عنوان سریعترین تلفن هوشمند اندرویدی را به خود اختصاص داد؛ در حالی که سال گذشته اپل آیفون 12 دارای شارژ بیسیم MagSafe با قدرت 15 وات را (که می توانست در مدت زمان نیم ساعت یک تلفن را به طور کامل شارژ  می کرد) معرفی کرد؛ شیائومی در همان زمان ازقدرت 80 وات رونمایی کرد که این کار را در 19 دقیقه انجام می داد.

انتظار نمی رود فناوری Mi Air Charge قبل از سال 2022 در دسترس باشد.

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی