کد خبر: ۱۴۱۰۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۰

3 شرکتی که سامانه‌‏های نظارتی و مراقبتی هوشمند حمل‌ونقل را توسعه دادند کدامند؟

سامانه‏‌های نظارتی و مراقبتی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که به توسعه حمل‌ونقل پیشرفته کمک می‌کند. سامانه‌هایی مبتنی بر فناوری‌های نوظهور.

3 شرکتی که سامانه‌‏های نظارتی و مراقبتی هوشمند حمل‌ونقل را توسعه دادند کدامند؟

به گزارش «نبض فناوری»، این سیستم‎‌ها، نقشی اثرگذار در ارتقای امنیت حفاظتی، نظارتی، تردد و پایش تصویری کاربردی در حمل‌ونقل دارند. سامانه‌‏های نظارتی و مراقبتی به مجموعه‌ای از سیستم‌های کنترلی مراقبتی هوشمند یا غیر هوشمند با تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی گفته می‌شود که به تنهایی یا در ادغام با یکدیگر برای حفاظت، نظارت، کنترل و مانیتورینگ حوزه حمل‌ونقل مورد استفاده قرار می گیرند.

3 شرکت‌ دانش‌بنیان نیز با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانستند محصولات فناورانه خود را به بازار برسانند. در ادامه این گزارش با فعالیت این شرکت ها آشنا می‌شویم.

1.طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های کمک راننده پیشرفته

شرکت دانش‌بنیان رهبین صنعت نصیر، با هدف ارتقای ایمنی فعال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به کمک سیستم‌های هوشمند، فعالیت خود را در زمینه طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های کمک راننده پیشرفته در داخل کشور آغاز کرده است.

رهبین نخستین شرکت در حوزه سیستم‌های کمک راننده در کشور است و شاخص‌های طراحی خود را هم‌راستا با شرکت‌های خودروسازی پیشرفته دنیا قرارداده و طراحی با حداقل هزینه، حداکثر دقت و کاربری و متناسب با نیاز مشتریان را دنبال می‌کند. در حال حاضر این شرکت، «سیستم‌های هوشمند کمک راننده»، «جلوگیری از برخورد با مانع جلو»، «جلوگیری از انحراف خطوط »و «مسیر و تشخیص خودکار علائم ترافیکی» را با حداکثر دقت و کمترین هزینه توسعه داده است.

2. ویترین هوشمند واقعیت افزوده

شرکت سامانه رونق فروش رازق نیز شرکت دیگری است که به حوزه سامانه‏های نظارتی و مراقبتی هوشمند ورود کرده است. محصول اصلی شرکت، طراحی ویترین هوشمند واقعیت افزوده است که در سال ۹۱ به عنوان دستاورد پژوهشگران گروه واقعیت مجازی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی رونمایی شد.

در سال ۹۴ نخستین محصول شرکت با عنوان ویترین هوشمند واقعیت افزوده به بازار رسید. همچنین این شرکت دو پروژه پرو هوشمند لباس و طراحی و پیاده‌سازی بیلبوردهای تبلیغاتی هوشمند را نیز در دستورکار دارد.

در حال حاضر محصول اصلی شرکت، ویترین هوشمند واقعیت افزوده است، که به نوبه خود از چندین بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تشکیل شده است. بسیاری از بخش‌های این ویترین اعم از ربات نورپرداز، کنترل مرکزی و ماژول بیسیم در شرکت طراحی و ساخته می‌شوند. تمامی بخش‌های نرم‌افزاری شرکت توسط متخصصان این مجموعه به صورت کاملا بومی نوشته شده است.

3.سامانه‏‌های نظارتی و مراقبتی هوشمند

شرکت نوین ربات سازان امروز نیز مجموعه دیگری است که به تولید و ارائه رایانه، دستگاه‌های جانبی، نرم افزارهای سفارش مشتری، ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم افزاری و CD اطلاعاتی تولید داخل مشغول است. این شرکت نیز یکی از پیشگامانی است که به عرصه سامانه‏های نظارتی و مراقبتی هوشمند ورود کرده و توسعه بازار این محصولات را در دستور کار خود قرار داده است.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عباس
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
ایران خودرو سایپا و مدیران خودرو واقعآ نمونه در کشتار مردم
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی