کد خبر: ۱۴۱۲۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۱

گلیسیرین خوراکی گیاهی تولید شد

یک شرکت دانش بنیان توانست گلیسیرین خوراکی را به تولید برساند و در اختیار صنعت قرار دهد.

گلیسیرین خوراکی گیاهی تولید شد

به گزارش« نبض فناوری» گلیسیرین در غذاها و نوشیدنی‌ها به عنوان حلال و شیرین‌کننده عمل می‌کند و دارای طعمی شیرین و گرم است.

امیر سوری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولید کننده گلیسیرین گیاهی گفت: گلیسیرین به حفظ غذا کمک می‌کند و توسط آکادمی تغذیه و رژیم غذایی در دسته کربوهیدرات‌ها قرار می‌گیرد. این محصول به عنوان یک شیرین‌کننده سازگار با رژیم‌های با کربوهیدرات کم در رژیم‌های غذایی کاربرد دارد.

وی افزود: محصول دانش‌بنیان دیگر شرکت، گلیسیرین کاربردی در محصولات مراقبت از پوست و مو است. این محصول در تولید صابون‌های شفاف و به عنوان اسانس در عطر و ژل‌ها کاربرد دارد. همچنین گلیسیرین بهداشتی شرکت در تولید شوینده‌های بهداشتی، خمیردندان و کرم‌های صورت در صنایع آرایشی و بهداشتی به کار می‌رود.

به گفته این فعال دانش‌بنیان، در تلاش هستیم با بهره‌گیری از آخرین فناوری روز دنیا ظرفیت تولید خود را به ۳۲ هزار تن در سال برسانیم تا علاوه بر تأمین نیاز کل کشور بخشی از تولیدات خود را به بازارهای جهانی صادر کنیم.

سوری با اشاره به فرایند استخراج گلیسیرین گیاهی خالص بیان کرد: در این فرآیند گلیسیرین از انواع روغن‌ها و اسیدهای چرب طبیعی مانند نارگیل، نخل خرما، دانه آفتابگردان، سویا، هسته انگور و غیره استخراج می‌شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی