کد خبر: ۱۴۱۳۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

تولید بلندگوی کاغذی با چاپگر

محققان آلمانی موفق به تولید بلندگوهای کاغذی شده اند که بسیار فشرده، سبک و نازک هستند و با استفاده از چاپگرهای عادی تهیه می‌شوند.

تولید بلندگوی کاغذی با چاپگر

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد که این بلندگوها را می‌توان به صورت حلقه‌های دایره‌ای شکل بزرگ درآورد و از سقف آویزان کرد یا به شکل‌های دیگر در نقاط مختلف نصب کرد. هزینه تولید این بلندگوها نیز بسیار پایین است.

قطعات الکترونیک باریک این بلندگوها بر روی صفحات کاغذی چسبانده می‌شوند و صدا از طریق همین قطعات پخش می‌شود. برای تولید قطعات یادشده از دو لایه از پلیمرهای ارگانیک رسانا استفاده شده که مانند الکترودهای عادی عمل می‌کنند. یک لایه پیزوالکتریک نیز بین این دو لایه قرار گرفته که باعث لرزش دو لایه دیگر و ایجاد صوت می‌شود.

روند چاپ بلندگو با استفاده از این چاپگرهای سه بعدی سریع و ساده و محصول نهایی از انعطاف زیادی برای تا زدن به منظور تشکیل شکل‌های هندسی مختلف برخوردار است. وزن این بلندگوها که در رنگ‌های مختلف قابل تولید هستند از ۱۵۰ گرم فراتر نمی‌رود.

طول این بلندگوها تقریباً ۴ متر است و در عمل دارای ۵۶ بلندگوی متعارف هستند که قرار گرفتن آنها به شکل دایره‌ای موجب انتشار صوت به صورت ۳۶۰ درجه می‌شود. بلندگوهای یادشده در موزه‌ها، صنعت تبلیغات، نمایشگاه‌های تجاری و غیره قابل استفاده هستند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی