کد خبر: ۱۴۱۳۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰
محققان در مورد خرید و فروش واکسن هشدار دادند؛

بازار داغ «دارک وب» در دوران کرونا

دانشمندان تکامل بازارهای دارک وب در موردکووید-19 را قبل از ارائه واکسن تجزیه و تحلیل کردند.

بازار داغ دارک وب در دوران کرونا

به گزارش «نبض فناوری»، تحقیقات جدید انجام شده توسط دانشمند داده در مورد بازارهای دارک وب(DWM) در زمینه محصولات مرتبط با کووید-19، لزوم نظارت مستمر بر بازارهای این فضا را نشان دادند.

دانشمندان 788 لیست را که مستقیماً مربوط به محصولات کووید-19 هستند شناسایی کرده و روند تحول زمانی دسته بندی های محصولات از جمله تجهیزات حفاظت شخصی، داروها (به عنوان مثال هیدروکسی کلروکین) و تقلب پزشکی را رصد می کنند. نویسندگان روند تحول زمانی تجارت این محصولات را با تغییرات توجه عمومی مقایسه می کنند؛ که توسط پست های توییتر و بازدید از صفحه ویکی پدیا اندازه گیری می شود.

محققان اعلام کردند که در مجموعه داده های آن ها DarkBay / DBay به طور برجسته در میان بازارهای دارک وب ارائه دهنده لیست های خاص کووید-19 دیده می شود.

بازار داغ «دارک وب» در دوران کرونا

DarkBay / DBay با رتبه بندی در 100 سایت برتر کل این فضا، به عنوان حراجی برای وب تاریک شناخته می شود زیرا دسته بندی لیست های بیشتری نسبت به سایر سایت ها ارائه می دهد. نویسندگان با توجه به کمبود موجود در تأمین واکسن کووید-19 در مناطق مختلف جهان، اهمیت نظارت مستمر بر بازارهای دارک وب را برجسته می کنند.

افراد ناآگاه در معرض اطلاعات نادرست، مانند موارد مربوط به هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین، ممکن است وسوسه شوند که از این فضا خرید کنند و بنابراین خود را در معرض خطرات جدی سلامتی قرار دهند.

 

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی