کد خبر: ۱۴۱۵۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

کاهش بوروکراسی اداری با سیستم دانش‌بنیان‌

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستم اتوماسیون اداری را عرضه کردند که کاربرد آن در ادارات موجب کاهش بوروکراسی و بهبود فرآیند کارهای اداری شده است.

کاهش بوروکراسی اداری با سیستم دانش‌بنیان‌

به گزارش« نبض فناوری» امیرحسین سعیدی نائینی، تولید و پشتیبانی انواع نرم‎افزارها، آموزش و پژوهش را از زمینه‌های فعالیت این شرکت دانست و گفت: محصول دانش‌بنیان این شرکت، سیستم اتوماسیون اداری و فرآیندهای مبتنی بر وب است که با گذشت بیش از یک دهه از تولید نخستین نسخه این سیستم، مدیران را در کاهش بوروکراسی و پاسخگویی سریع و شفاف به ارباب رجوع و شهروندان یاری کرده است.

وی افزود: نگهداری اسناد در سازمان‌هایی که به روش سنتی اداره می‌شوند، به گونه‌ای است که نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند و باعث از بین رفتن اسناد اداری می‌شود. استفاده از یک سیستم مدیریت آرشیو الکترونیکی کارآمد پاسخ مناسبی به این پرسش‌ها است و این نگرانی‌ها را برطرف می‌کند. سیستم مدیریت آرشیو الکترونیک اسناد و مدارک از اسناد یک سازمان با اسکن آنها یک نسخه الکترونیک تهیه می‌کند و مزایای مختلفی برای استفاده‌کنندگان دارد.

سعیدی، آزاد شدن فضاهای اشغال شده توسط اسناد، پیشگیری از گم شدن اسناد، کاهش خطا در بایگانی اسناد، امکان دسترسی به اسناد در هر زمان و مکان، شفاف‌سازی، صرفه‌جویی در کاغذ (حفاظت از محیط زیست) و بهبود روش‌های کاری را از جمله مزایای این سیستم نام برد و ادامه داد: محصول دانش‌بنیان دیگر شرکت، سیستم قرآن‌نگار است که به حفظ و پاسداری از رسم‌الخط و خوشنویسی قرآن و نگارش فارسی کمک می‌کند. با کمک این سیستم امکان کتابت و چاپ مکانیزه قرآن، با خط استادان خوشنویسی و با خطوط متنوع نسخ، ثلث و نستعلیق فراهم می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی خاطر نشان کرد: پیداکردن مناسب‌ترین رسانه‌های رایانه‌ای برای نشر قرآن کریم یکی از اقدامات این شرکت است. به طوری که در این نوع نشر، حدود قرائت و کتابت کاملا رعایت و همچنین صحت مبنای ایجاد متون قرآنی تضمین شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی