کد خبر: ۱۴۲۰۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۰

اپل واچ با تشخیص کاهش ضربان قلب جان یک نفر را نجات داد

اپل واچ بار دیگر در تشخیص شرایط حالی به یک کاربر 43 ساله، توانست توانمندی‌های خود را در زمینه نجات جان کاربران به رخ جهانیان بکشد.

اپل واچ با تشخیص کاهش ضربان قلب جان یک نفر را نجات داد

به گزارش نبض فناوری، اپل واچ بار دیگر در تشخیص شرایط حالی به یک کاربر 43 ساله با نام کیت سیمپسون کمک کرد و توانمندی‌های خود در زمینه نجات جان کاربران را اثبات نمود. آقای سیمپسون صاحب 2 فرزند نوجوان بوده و به حرفه عکاسی علاقه فراوانی دارد.

به گفته وی دلیل انتخاب عکاسی به‌عنوان یک سرگرمی این است که این فعالیت زمینه خروج بیش‌تر از منزل و انجام برخی فعالیت‌های ورزشی را فراهم می‌کند. با این‌حال نامبرده از وضعیت سلامت خود اطلاع چندانی نداشت؛ تا اینکه اپل واچ در این زمینه به وی هشدار داد.

این کاربر اپل واچ ایمیلی را برای تیم کوک ارسال کرد و مدیرعامل اپل نیز به آن پاسخ داد

در ادامه به روایت آقای سیمپسون از رویدادهای به وقوع پیوسته و نحوه نجات جان وی توسط اپل واچ اشاره شده است. پس از آنکه اپل واچ به‌دلیل کاهش شدید ضربان قلب آقای سیمپسون هشدار داد؛ وی با استفاده از دستگاه فشارسنج خانگی اقدام به اندازه‌گیری فشار خون خود کرد و موضوع را با پزشک خود در میان گذاشت. در ادامه پزشک از وی درخواست کرد تا سریعا به‌دنبال دریافت مراقبت‌های پزشکی باشد.

“من برای بهبود سلامتی خود اقدام به عکاسی می‌کنم؛ زیرا این موضوع موجب خروج از منزل و افزایش تحرک بدنی من می‌شود. یک روز نزد همسر خود مراجعه کردم و حتی لازم نبود که از وی سوالی بپرسم؛ چرا که او پیش‌تر متوجه برافروختگی چهره من شده بود. هنگامی‌که اطلاعات ساعت خود را بررسی کردم؛ متوجه شدم که ضربان قلب من ظاهرا بسیار کمتر از حد معمول است. در ادامه پزشکان به وجود 7 لخته خونی داخل رگ‌های بدن من پی بردند. در آن مقطع زمانی من بابت روشن شدن به موقع موضوع احساس خوشحالی کردم؛ چرا که در صورت عدم استفاده از اپل واچ شرایط احتمالا به شکلی کاملا متفاوت رقم می‌خورد. چند هفته پس از ترخیص از بیمارستان من هدیه کریسمس خود را زودتر از موعد مقرر از همسرم دریافت کردم. این هدیه یک دستگاه ساعت جدید بود.”

اپل واچ با تشخیص کاهش ضربان قلب جان یک نفر را نجات داد

در ادامه آقای سیمپسون با ارسال ایمیلی به تیم کوک؛ مدیرعامل اپل نحوه نجات جان خود توسط اپل واچ را تشریح کرد. تیم کوک نیز نسبت به این پیام واکنشی به موقع نشان داد. چنان‌چه به مفید بودن اپل واچ در چنین موقعیت‌هایی اذعان دارید؛ در این‌صورت آیا به امکان بروز سناریوهای مشابه در آینده اندیشیده‌اید؟

بر اساس یک گزارش پیش‌تر منتشر شده اپل واچ سری 7 از قابلیت سنجش قند خون برخوردار خواهد بود. همچنین برخی شایعات ادعا می‌کنند که اپل مشغول تست مشخصه سنجش فشار خون روی گجت پوشیدنی آینده خود است.

با این‌حال مشخصه مذکور احتمالا به‌دلیل عدم دقت بالا در آینده‌ای نزدیک ارائه نخواهد شد. با این‌حال عرضه قابلیت‌های متعدد مرتبط با سلامت در آینده کماکان امری محتمل به‌نظر می‌رسد.

اپل واچ با تشخیص کاهش ضربان قلب جان یک نفر را نجات داد

منبع/ Wccftech

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی