کد خبر: ۱۴۲۲۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

رشد ۸.۵ درصدی تجارت الکترونیکی در فرانسه با شیوع کرونا

فدراسیون تجارت الکترونیکی و فروش از راه دور فرانسه (فِواد) اعلام کرد که تجارت الکترونیکی در این کشور طی سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۸.۵ درصد رشد کرده و به ۱۱۲ میلیارد یورو (حدود ۱۳۴ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

رشد ۸.۵ درصدی تجارت الکترونیکی در فرانسه با شیوع کرونا

به گزارش«نبض فناوری» فدراسیون تجارت الکترونیکی و فروش از راه دور فرانسه (فِواد) روز پنجشنبه اعلام کرد که تجارت الکترونیکی در این کشور طی سال 2020 نسبت به سال قبل از آن 8.5 درصد رشد کرده و به 112 میلیارد یورو (حدود 134 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

این فدراسیون در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: در حالی که تجارت الکترونیکی در سال 2019 تنها 9.8 درصد از تجارت خرده فروشی را به خود اختصاص داد، اکنون این رقم به 13.4 درصد رسیده است. فِواد بیش از 600 شرکت و 800 وب سایت را در فرانسه گرد هم آورده است.

در بیانیه فدراسیون تجارت الکترونیکی و فروش از راه دور فرانسه آمده است: این رشد ناشی از افزایش فروش محصولات در اینترنت بوده که 32 درصد افزایش یافته است در حالی که خدمات 10 درصد کاهش یافته که تحت تأثیر افت شدید سفرها و فعالیت های تفریحی در طی بحران (همه گیری) است.

در طول سال گذشته، این بخش 17400 سایت دیگر در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است و همه این سایت های فروش اینترنتی، که مجموع محصولات و خدمات را شامل می شود، بیش از 1.84 میلیارد معامله را ثبت کرده اند که سالانه 5.8 درصد افزایش نشان می دهد.
بر اساس این گزارش، میانگین سبد خرید در سال 2020، 61 یورو در مقایسه با 59 یورو در سال 2019 است.

این فدراسیون گفت: بحران سلامت (شیوع کرونا)، مقدار متوسط معاملات را که برای چندین سال در حال سقوط بود تغییر داد.
منبع: تسنیم

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی