کد خبر: ۱۴۲۸۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۴

۲ مانع پیشرفت شرکت های دانش بنیان/ تغییر قانون معافیت‌های مالیاتی

برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی با اشاره به ۲ مانع پیشرفت شرکت های دانش بنیان گفت: رقابت با بخش دولتی و تغییر قوانین از موانع اصلی پیشرفت شرکت های دانش بنیان محسوب می شود.

۲ مانع پیشرفت شرکت های دانش بنیان/ تغییر قانون معافیت‌های مالیاتی

به گزارش «نبض فناوری» عبدالرضا یعقوب زاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده ونتیلاتور مراقبت‌های ویژه بزرگسالان و اطفال و برگزیده سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی امروز در مراسم تقدیر برگزیدگان خوارزمی که به صورت آنلاین در وزارت علوم برگزار شد، گفت: اگر در ایران نگاهی به آینده داریم و درصدد هستیم که کشوری پیشرفته از نظر صنعتی داشته باشیم منطقاً چاره‌ای جز اینکه شرکت‌های بزرگ صنعتی مبتنی بر تحقیقات لوکوموتیو صنعت شوند و شرکت‌های کوچک‌تر را هدایت کنند نداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون رشد‌هایی در شرکت‌های صنعتی داشته ایم، خاطر نشان کرد:، اما باید وضعیت این شرکت‌ها از وضعیت موجود بهتر شود و این پتانسیل در کشور ما به خوبی وجود دارد.

یعقوب زاده عنوان کرد: پتانسیل کشور ما معادن و عامل خارجی نیست بلکه همین جوانان و محققان کشور هستند که باید این جوانان را در کشور نگه داریم و با حمایت‌های مادی و معنوی نگذاریم از کشور خارج شوند. باید بتوانیم برای این پژوهشگران پروژه‌های خوب تعریف کنیم.

به گفته وی، اکنون در وضعیتی هستیم که برخی از این جوانان توانسته اند با اقداماتشان در کشور، همه دنیا را شگفت زده کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید دغدغه مسئولان نگه داشتن این جوانان باشد، گفت: نباید بگذاریم این جوانان از کشور خارج شوند و همیشه از مسئولان خواسته ایم که اقداماتی در راستای ایجاد انگیزه جوانان انجام دهند که در کشور بمانند.

وی با تاکید بر اینکه رصد این جوانان کار دشواری نیست، گفت: میزان رفتن و ماندن جوانان کشور نشان از این است که چقدر توانسته ایم بستر برای آن‌ها فراهم کنیم که پیشرفت کنند یا مزاحم آن‌ها بوده ایم که بروند.

یعقوب زاده با بیان اینکه البته بسیاری از این افراد که رفته اند پشیمان هستند، اما روی بازگشت را ندارند، گفت: تغییر قوانین از عواملی است که باعث عدم پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان می‌شود؛ در حال حاضر قانون معافیت‌های مالیاتی از جمله قوانین است که ایجاد شده و شرکت‌ها از آن‌ها بهره می‌برند، اما امسال این قانون در حال تغییر است.

وی افزود: همچنین بخش خصوصی باید انگیزه‌های کافی را برای رقابت داشته باشد و اگر بخش دولتی بخواهد با انتقال تکنولوژی و واردات محصولاتی که توانایی تولید آن در شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد می‌تواند انگیزه محققان کشور را کمتر کند.

وی افزود: در واقع این اقدام بخش دولتی مانع، سونامی و عامل ضد انگیزه بزرگ برای شرکت‌ها است که نباید این اتفاق بیافتد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی