کد خبر: ۱۴۳۰۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰
بنیانگذار یک شرکت استارتاپی:

گفت‌وگو با امیرحسین محمدزاده بنیانگذار پیکسمر

بنیانگذار یک شرکت استارتاپی با بیان اینکه پیکسمر در واقع یک پلتفرم است که از یک طرف به عکاسان و فیلمبرداران و از طرف دیگر با مشتریان در ارتباط است، گفت: در پیکسمر این امکان برای کاربران فراهم است که بتوانند براساس بودجه‌ای که برای عکاسی و فیلمبرداری در نظر گرفته‌اند، بین عکاسان و فیلمبرداران مختلف مقایسه داشته باشند و بهترین گزینه را برای عکاسی و تصویربرداری انتخاب کنند.

متناسب با بودجه خود عکاس را انتخاب کنید/ حمایت دولت از استارتاپ‌ها کافی نیست

امیرحسین محمدزاده مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ پیکسمر، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت اظهار کرد: در ابتدا با چند سوال شروع می‌کنم اگر می‌خواهید عکس یا فیلم خوب داشته باشید، شخصی که بتواند این عکس و فیلم را از شما بگیرد دقیقا کجاست؟ در زمان نیاز آیا می‌تواند کیفیت مدنظر را تحویل دهد؟ اگر همین الان به آن نیاز داشته باشید چطور؟ چه تضمینی در این زمینه وجود دارد؟ پیکسمر جایی است که ما این اشخاص در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتواند تصویر و ویدئو شما را با دقت و کیفیت بالاتر انجام دهد.

محمدزاده افزود: پیکسمر در واقع یک پلتفرم است که از یک طرف به عکاسان و فیلمبرداران و از طرف دیگر با مشتریان در ارتباط است و بستری را فراهم آورده که مشتریان عکاسی و فیلمبرداری به عکاسان و فیلمبرداران دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در پیکسمر این امکان برای کاربران فراهم است که بتوانند براساس بودجه‌ای که برای عکاسی و فیلمبرداری در نظر گرفته‌اند، بین عکاسان و فیلمبرداران مختلف مقایسه داشته باشند و بهترین گزینه را برای عکاسی و فیلمبرداری انتخاب کنند.

بینانگذار این استارتاپ ادامه داد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت درخواست خود را ثبت کنند، سپس مشخصاتی از جمله اینکه چه نوع عکسی می‌خواهند، کجا می‌خواهند عکاسی انجام شود، در چه زمانی و به چه مدت، وارد می‌کند. پس از آن سیستم میانگین قیمتی را اعلام می‌کند و کاربر می‌تواند در بازه قیمتی که به او نمایش داده می‌شود، بودجه خود را تعریف کند. از طرف دیگر عکاس و فیلمبردار قیمت‌های خود را در سیستم تعریف کرده است و پس از ثبت درخواست کاربر، عکاسان پیشنهاد‌های خود را ارائه می‌کند و پس از تایید کاربر در محل تعیین‌شده، عکاسی و فیلمبرداری را انجام می‌دهد.

محمدزاده ادامه داد: در حال حاضر تیم خودمان کار‌ها را پوشش می‌دهد و قصد داشتیم مرحله به مرحله جلو می‌رویم، ولی به طور کلی ثبت‌نام برای عکاسان آزاد بوده و هر عکاسی/ فیلمبرداری می‌تواند پروفایل خود را در پیکسمر بسازد و ما یک الگوریتم کنترل کیفی داریم که براساس آن کارشناسان به نمونه کار عکاسان امتیاز می‌دهند و به این ترتیب عکاسان و فیلمبرداران رتبه‌بندی شده‌اند.

بنیانگذار استارتاپ پیکسمر افزود: در حال حاضر این خدمات در سطح تهران انجام می‌شود و افراد درخواست خودشان را در سایت ثبت می‌کنند و عکاس‌ها و فیلمبرداران ما می‌توانند کیفیت مدنظر را تحویل، ضبط و تدوین کنند..

وی اضافه کرد: مهمترین ویژگی کار ما با رقبا در این حوزه این است که عکاسان و فیلمبردار و تدوینگر‌ها می‌توانند قیمت را خودشان تعیین کنند، که در چه سطح و ویژگی پروژه‌ای میتوانند شرکت داشته باشند. همچنین ما به عنوان یک استارتاپ ضمانت کیفیت می‌کنیم به هر دلیلی کیفیت مدنظر تحویل داده نشده باشد ما کل وجه پرداختی را پس می‌دهیم. ما مطمئن هستیم شخصی را که در اختیار شما قرار می‌دهیم قطعا می‌تواند محتوای شما را با کیفیتی که در خورتان است تولید کند. در نهایت، داخل کشور پکیج‌های متنوعی براساس بودجه شما نسبت به کیفیت تعیین شده است..

محمدزاده افزود: عمده دستاورد ما اکنون این است که نقطه پری سید توانستیم با جذب سرمایه ۸۰ میلیون تومان فروش ۱۱۰ میلیونی داشته باشیم و با بیزینس‌های مختلفی کار کردیم و مشتری‌های ثابت زیادی داشته باشیم. همچنین در حال حاضر پیکسمر توان تولید هر نوع محتوای تصویری و ویدئویی در هر سطح کیفی را دارد.

وی تصریح کرد: به نظرم توسعه اقتصاد و اشتغالزایی هر کشوری وابسته با اکوسیستم نوآوری و استارتاپ‌هایی است که در آن کشور شکل می‌گیرد و رشد می‌کند؛ اگر بخواهیم از نوآوری و کارآفرینی دست برداریم، تا ابد یکسری شغل‌های سنتی خواهیم داشت که با آن‌ها کار می‌کنند. به طوری یقین این بازار تا حدی گنجایش دارد و درآمد ایجاد می‌کند اگر بخواهیم بازار را بزرگتر کنیم باید به سمت سهولت و روند مشاغل حرکت کنیم و نوآوری ایجاد کنیم تا آدم‌ها راحتر به نیازشان دست پیدا کنند و این راحتی به سادگی به دست نمی‌آید مگر با ایده و نوآوری.

وی تأکید کرد: این‌ها مستلزم این است که در کشور استارتاپ‌ها شکل بگیرد و با آن بازار‌های جدیدی که در هر نقطه ایجاد می‌کنند رشد اقتصاد و موقیعت شغلی فراهم شود چرا که این مهم در همه دنیا وجود دارد.

محمدزاده ادامه داد: عمده موانع پیش روی استارتاپ‌ها نبود ثبات وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات نرخ ارز است که باعث شده کسب و کار‌ها نتوانند برای آینده خود درست تصمیم بگیرند. نکته بعدی اعمال تحریم‌های داخلی و خارجی است. دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از استارتاپ‌ها بکارگرفته، ولی کافی نیست در نهایت نقش حکومت این است که سرعت نوآوری در کشور را افزایش دهد، ولی حکومت چارچوبی ندارد که بتواند نسبت به این نوآوری خیلی سریع واکنش نشان دهد. ده‌ها تکنولوژی جدید شکل می‌گیرد و قوانین سنتی ما برای هر کدام از این نوآوری‌ها یک سدی می‌شود و نمی‌گذارد کارشان را به خوبی انجام دهند. دولت باید یک سازوکاری در این زمینه ایجاد کند تا بتوانند خیلی سریع نسبت به نوآوری قانونگذاری و چارچوب گذاری کنند.

مدیرعامل این شرکت استارتاپی به نبض فناوری گفت: به نظرم مشکلی ندارد که آدم‌های بیشتری به استارتاپ‌ها روی بیاورند، علاوه براینکه ۹۹ درصدشان نابود می‌شوند و یک حبابی تشکیل می‌شود بهترین مزیتش این است که آدم‌ها به فکر نوآوری باشند و این امید اگر نهایتا باعث شکست هم شود باعث می‌شود که به زندگی معنی دهد که در نوع خود اتفاق خوبی است. همچنین مهمترین پارامتر برای سرمایه گذاری تیم است! اگر یک ایده خوب دست یک تیمی بد باشد قاعدتا زودتر شکست می‌خورد، این تیم است که مهمترین پارامتر را تعیین می‌کند.

محمدزاده ادامه داد: هم‌اکنون در این شرکت استارتاپی ۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم همکاری می‌کنند برنامه برای آینده توسعه تیم فنی است و بازاریابی است. تا با افزایش پروژه‌ها، عکاسان و فیلمبرداران زیادی داخل مجموعه وارد شوند تا کارآفرینی بیشتری شکل گیرد. در حال حاضر حدود ۴۰۰ فیلمبردار و عکاس ثبت نام کرده‌اند که عده‌ای از آن‌ها فعال است قاعدتا اگر نیازمان بیشتر باشد با عوامل پشت صحنه بیشتری کار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین عوامل موفقیت مصمم بودن و پشتکار اعضای تیم روی طرح کسب وکار است و خودشان را با شرایط موجود وفق دهند و توصیه‌ام به کسانی که قصد کارآفرینی دارند این است که امید داشته باشند و تسلیم نشوند حتی از شکست خوردن نترسند و تجربه کسب کنند.
استارتاپ پیکسمر توسط زوج کارافرین امیرحسین محمدزاده و فرزانه غفاری راه اندازی شده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی