کد خبر: ۱۴۳۰۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۸
با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد؛

دسترسی ۱۵۵ روستای استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان زنجان پروژه دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات را افتتاح کرد.

دسترسی ۱۵۵ روستای استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش «نبض فناوری» با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و در جلسه شورای اداری استان زنجان و در دهه مبارک فجر، اتصال ۱۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت پرسرعت با اعتباری بالغ‌بر ۱۳۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

میزان دسترسی به اینترنت پرسرعت در زمان سفر شهریورماه سال جاری وزیر ارتباطات به استان زنجان ۶۴ درصد بود که با افتتاح پروژه‌های روستایی امروز به ۸۶ درصد رسید.

در سفر شهریورماه سال جاری وزیر ارتباطات به استان زنجان و با توجه به مشکلات ارتباطی روستا‌های این استان، آذری جهرمی به مردم این روستا‌ها قول داد تا چند ماه آینده مشکلات ارتباطی این روستا‌ها مرتفع شود.

مراسم افتتاح توسعه ارتباطات روستایی در روستا‌های آهار مشکین شهرستان خدابنده، روستای پری و قره گل ماهنشان و روستای لگاهی شهرستان زنجان به‌صورت آنلاین و به نمایندگی از ۱۵۵ روستای این استان برگزار شد.

شهرستان ماهنشان که با ۲۷ درصد در استان زنجان بیشترین عقب‌ماندگی را در حوزه ارتباطات روستایی دارا بود با افتتاح طرح‌های روستایی امروز، میزان دسترسی روستا‌های این شهرستان به ۶۳ درصد رسید که با اعلام امروز وزیر ارتباطات تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ صد در صد روستا‌های شهرستان ماهنشان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند.

ارسال نظرات
وبگردی