کد خبر: ۱۴۳۰۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۳

عرضه دستگاهی برای مشخصه‌یابی نانوپودرها

یکی از شرکت‌های فناور با عرضه دستگاه مغناطیس‌سنج امکان اندازه‌گیری خواص مغناطیسی موادی برای کاربرد در حوزه‌های مختلف فیزیک و الکترونیکی را در کشور فراهم کرد.

عرضه دستگاهی برای مشخصه‌یابی نانوپودرها

به گزارش «نبض فناوری» یکی از شرکت‌های فناور دستگاه مغناطیس‌سنج را تولید و به بازار عرضه کرد. این سیستم‌های مغناطومتری قادر به اندازه‌گیری خواص مغناطیسی موادی با مغناطش حداقل emu ۰/۰۰۰۱ تا نمونه‌هایی با حداکثر ۵۰ واحد الکترومغناطیسی هستند و این محدوده اندازه‌گیری به این معنی است که این سیستم قادر به مشخصه‌یابی نمونه‌های لایه نازک مغناطیسی، نانوپودر‌ها و مواد توده‌ای مغناطیسی است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های مواد، خاصیت مغناطیسی آن‌ها است که در حال حاضر به صورت گسترده‌ای مورد مطالعه و در طیف وسیعی از مواد و تجهیزات مغناطیسی در فناوری‌های جدید و صنایع در حال توسعه، چون علوم پایه (فیزیک، شیمی و علم مواد) و مهندسی (الکترونیک، رایانه و مخابرات) و زمینه‌های تحقیقاتی دیگر کاربرد دارد و نانوسیم‌های مغناطیسی، هد‌های خوانش اطلاعات (نانوساختار‌های دارای ویژگی GMR) و سیستم‌های نوین ذخیره اطلاعات تنها برخی از کاربرد‌های امروزی مواد مغناطیسی هستند.

بر اساس اعلام ستاد نانو، تحقیقات بر روی خواص مغناطیسی مواد نیازمند اندازه‌گیری‌های متنوع و دقیق آن‌ها است. یکی از دستگاه‌های اصلی اندازه‌گیری خواص مغناطیسی، مغناطومتر‌ها هستند که به روش‌های مختلف و در شرایط گوناگون (دما، میدان مغناطیسی و جهت‌گیری نمونه) مغناطش یک نمونه از ماده را اندازه‌گیری می‌کنند.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی