کد خبر: ۱۴۳۱۰
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

پیوند نیروی انتظامی با شرکت‌های دانش‌بنیان صددرصد به نفع پلیس است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: کشور ظرفیت بالایی در حوزه علم و فناوری دارد که باید به آن به شکل فرصت نگاه شود. امیدوارم شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند که خدمات نیروی انتظامی هوشمندانه‌تر شود؛ قسمت سخت کار به‌هم‌رسانی دو طرف است.

پیوند نیروی انتظامی با شرکت‌های دانش‌بنیان صددرصد به نفع پلیس است

به گزارش «نبض فناوری» علی وحدت در رویداد تبادل فناوری پلیس هوشمند با اشاره به اینکه صندوق نوآوری به عنوان نهاد مالی تامین کننده مالی و ارائه دهنده ضمانت تایید کیفی و حسن انجام کار برای شرکت‌های دانش بنیان است، به تشریح مفهوم نوآوری باز پرداخت و گفت: در دنیا دوره اینکه نهادها، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، مرکز تولید تاسیس کنند به‌سر آمده است و شرکت‌های بزرگ نیز بسیاری از کار‌های خود را برون‌سپاری می‌کنند.

وی افزود: برون‌سپاری تولید، تحقیق و پژوهش برای نهاد‌های بزرگ موجب تنوع در ورودی، افزایش حق انتخاب و کاهش لختی مجموعه می‌شود، همچنین با بزرگ شدن یک مجموعه چابکی آن‌ها کمتر می‌شود که برون‌سپاری می‌تواند از کاهش چابکی جلوگیری کند. این مسیر حتمی توسعه نوآوری در دنیا است و ایران هم در این مسیر گام برداشته است. هر حوزه‌ای که به سمت نوآوری باز رفته و از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرده، برنده بوده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر رویکرد رهبر انقلاب به حوزه دانش بنیان گفت: مقام معظم رهبری بر گسترش توان علمی کشور در صنعت تاکید دارند و همواره از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده‌اند. در این راستا پیوند نیروی انتظامی با شرکت‌های دانش‌بنیان صددرصد به نفع پلیس است.

وحدت به توان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در مواجهه با ویروس کرونا شاهد بودیم که هیچ تجهیز مهمی وارد نکردیم و همه از داخل تامین شد. دستگاه‌های ونتیلاتور، کیت تشخیصی و اقلام پر مصرف برای مقابله با کرونا از طریق همین شرکت‌های دانش بنیان چابک و کوچک تامین شد.

وی ادامه داد: صنعت نفت هم که یک صنعت مادر و سنتی بود در حال حاضر ارتباط خوبی با نوآوری گرفته است. بر این اساس دو هزار میلیارد تومان LC برای صنعت نفت باز کردیم تا از شرکت‌های دانش بنیان خدمت یا کالا خریداری کنند. صنعت نفت باید الگوی دیگر صنایع کشور باشد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد ظرفیت کشور در اکوسیستم نوآوری گفت: کشور ظرفیت بالایی، چون بیش از ۵۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۱۰ هزار شرکت فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و ۶ هزار نوآفرین دارد که باید به آن به شکل فرصت نگاه شود. امیدوارم شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند که خدمات نیروی انتظامی هوشمندانه‌تر شود. قسمت سخت کار به‌هم‌رسانی این دو طرف است و چنانچه پیوند بین آن‌ها برقرار و نزدیکی ایجاد شد باقی مسیر پیش می‌رود.

در ادامه این مراسم نیز مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد رویداد‌های تبادل فناوری که از ابتدای سال جاری در صندوق برگزار شده است توضیح داد و گفت: از ابتدای سال جاری هشت رویداد تبادل فناوری برگزار و در مجموع ۲۸۴ نیاز فناورانه معرفی شده است. همچنین ۳۵۴ جلسه مذاکرات تجاری بین طرف عرضه و تقاضا برگزار شده است.

وی ادامه داد: فرآیند اجرای رویداد جاری از سه ماه پیش آغاز و ۳۴ نیاز فناورانه در ۶ محور احصا شد و ۶۴ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیاز فناورانه پلیس اعلام آمادگی کردند. ۵۰ مذاکره تجاری B۲B پیش از رویداد امروز بین شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان نیروی انتظامی برگزار شد که ۳۰ شرکت به مذاکرات نهایی راه یافتند و مذاکرات ۲۵ شرکت نیز به عقد تفاهم‌نامه منجر خواهد شد.

شاوردی در پایان خاطرنشان کرد که در حاشیه رویداد تبادل فناوری پلیس هوشمند نمایشگاهی با حضور ۲۷ شرکت برگزار شد که توانمندی‌ها و محصولات خود را معرفی کردند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی