کد خبر: ۱۴۳۶۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰
مدیرعامل گروه فن‌آوا

در توسعه شبکه ملی اطلاعات در پله اول هستیم/فعالیت ۵ شرکت دانش‌بنیان با گروه فن‌آوا

مدیرعامل گروه فن‌آوا با بیان اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات هنوز در پله‌های اول هستیم و در این راستا نیاز به حمایت بیشتری از سوی حاکمیت داریم، گفت: شاید یکی از دلایل عدم توسعه این شبکه عدم توجه به جنبه اقتصادی باشد که بخش خصوصی نتوانست در این حوزه نقش آفرینی را داشته باشد، بنابراین باید جنبه اقتصادی را تبیین و پررنگ کرد.

حمیدرضا نائینی مدیرعامل گروه فن‌آوا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه تعداد شرکت دانش‌بنیان با این شرکت همکاری می‌کنند، گفت: با توجه به استراتژی گروه فن‌آوا در این زمینه فراخوان عمومی اعلام نمی‌کنیم و ما به دنبال این هستیم که خودمان شرکت‌های فعال دانش‌بنیان را متناسب با مسائل خودمان و متناسب با فرصت‌ها و ارزش آفرینی برای شرکت انتخاب کینم بنابراین تعداد شرکت‌های فعال محدود است و هم اکنون ۵ شرکت در حوزه‌های امنیت برای مقابله با DDOS، اینترنت کودک و خانواده، کیف و پول و هوشمندسازی شهر و ساختمان همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، بر اساس آمارها، در حال حاضر ۱۰۰ هزار دانش‌آموز به دلیل عدم دسترسی به شبکه‌های ارتباطی، از تحصیل محروم هستند. افتخار داریم که در شرکت کوه نور به‌عنوان یکی از پیمانکاران فعال در استان سیستان و بلوچستان، امکان دسترسی به ارتباطات را برای هزار و صد نقطه روستایی در کشور ایجاد کرده‌ایم و امسال نیز ۵۰ سایت نسل دو، سه و چهار را فراهم کرده‌ایم که ماموریت شرکت کوه نور نیز در سال پیش رو حضور در زنجیره ارزش دو اپراتور کشور در خصوص حفظ و نگهداری از این سایت‌ها است.

نائینی تصریح کرد: گروه فن‌آوا به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید در طرح‌هایی ورود کند که به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد، چون این گروه شرکت سهامی عام است و باید این ملاحظات را در نظر بگیریم؛ بنابراین فرصت‌های اقتصادی را در کنار مسولیت اجتماعی طرح‌های اقتصادی را رصد می‌کنیم.

مدیرعامل گروه فن‌آوا در رابطه با شبکه ملی اطلاعات، به نبض فناوری گفت: به نظرم در توسعه شبکه ملی اطلاعات جای کار زیاد است و باید گفت که در پله‌های اول هستیم و در این راستا نیاز به حمایت بیشتری از سوی حاکمیت داریم. البته موضوعی که وجود دارد باید جنبه‌های اقتصادی را در طرح‌های توسعه شبکه در نظر گرفت تا شرکت‌ها ترغیب شوند که در این بخش‌ها فعالیت کنند. شاید یکی از دلایل عدم توسعه این شبکه عدم توجه به جنبه اقتصادی باشد که بخش خصوصی نتوانست در این حوزه نقش آفرینی را داشته باشد، بنابراین باید جنبه اقتصادی را تبیین و پررنگ کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در اجزای شبکه ملی اطلاعات می‌تواند ما را به اهداف تعریف شده برساند شاید اگر الگو‌های کشور‌های خارجی را مدنظر قرار دهیم بخش خصوصی این اجزا و پازل را تکمیل کرده است و دولت به صورت محدود وارد این بخش شده و تنها در حد وظایف خود عمل کرده است؛ بنابراین باید نقش بازیگران مختلف در تکمیل شبکه ملی اطلاعات دیده شود شاید نیاز به یک طرح کلی داشته باشیم که ذی نفعان مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی