کد خبر: ۱۴۴۷۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۲۰

جاسوسی گسترده آمازون با اپلیکیشن کنترل رانندگی

آمازون از نرم افزاری به نام منتور برای ردگیری لحظه به لحظه رانندگان تحت امر خود و تحت فشار قراردادن آنها برای انجام دقیق‌تر وظایفشان استفاده کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، سی‌ان‌بی سی اعلام کرد، نرم افزار منتور آمازون به دوربین‌های هوش مصنوعی در خودروهای ون این شرکت وصل بوده و از این طریق تمام تحرکات رانندگان این شرکت را تحت نظر داشته است.

آمازون تمامی رانندگان خود را مجبور به استفاده از اپلیکیشن یادشده کرده است تا از این طریق تا همه رانندگان را به صورت آنی زیر نظر بگیرد و هم به رفتارهای رانندگان خود امتیاز بدهد و افرادی که امتیاز کافی نیاورند تنبیه کند.

شرکت سازنده برای اقناع رانندگان به استفاده از برنامه منتور به آنها گفته بود با این برنامه می‌توانند بر میزان امنیت خود بیفزایند، اما کارکنان آمازون می‌گویند این برنامه مشکلات و خطاهای متعددی دارد و حتی بعد از خروج اشخاص از محل کار نیز موقعیت جغرافیایی آنها را ردگیری می‌کند.

این نرم افزار که از سال ۲۰۱۸ عرضه شده هر روز از ۸۰۰ به افراد نمره می‌دهد، اما اگر نمره آنها از ۴۹۹ کمتر باشد با خطر جریمه و اخراج روبرو می‌شوند. از این برنامه برای کنترل بیش از ۱۳۰۰ راننده طرف قرارداد آمازون در ۵ کشور استفاده شده و یکی از اشتباهات آن ثبت تخلف مکالمه افراد در حین رانندگی حتی در صورت پاسخ ندادن تلفن، در صورت زنگ خوردن گوشی است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی