کد خبر: ۱۴۴۸۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

گفتگو با مریم زارع فناور برتر شرکت دانش‌بنیان ژرف‌اندیشان زیست بسپار/ الیاف پانسمان زخم به زودی روانه بازار می‌شود

مسئول فنی شرکت دانش‌بنیان ژرف‌اندیشان زیست بسپار با اشاره به اینکه این شرکت در سه حوزه کلی مواد پلیمری، جوهر‌های زیستی و الیاف پانسمان زخم فعالیت می‌کند، گفت: ارائه پانسمان زخم به بازار، تست جوهر‌های زیستی برای ورود به بیمارستان‌ها و صادرات مواد پلیمری از عمده برنامه‌های آتی این شرکت دانش بنیان است.

مریم زارع مسئول فنی شرکت دانش‌بنیان ژرف‌اندیشان زیست بسپار، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان با هدف ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی و تهیه مواد واسطه آزمایشگاهی با بهره‌گیری از دانش متخصصان در حوزه‌های مهندسی و زیستی، آماده ارائه خدمات به پژوهشگران و فناوران کشور است، گفت: واحد تحقیقات و توسعه شرکت ژرف‌اندیشان فناور زیست‌بسپار، نوآوری و انطباق با نیاز‌های اصلی کشور در حوزه سلامت را در دستور کار خود قرار داده است.

زارع افزود: در سه حوزه کلی مواد پلیمری، جوهر‌های زیستی و مواد کوچک مولکول و الیاف پانسمان زخم فعالیت می‌کند. این مواد در رشته‌های علمی مختلف مانند سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، مهندسی بافت، شیمی، زیست شناسی کاربرد دارند. از جمله این محصولات می‌توان به مواد پلیمری طبیعی و سنتزی و مشتقات آن‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا فرآورده‌ها و محصولات با تولید یا اصلاح فرآورده‌های شیمیایی نیاز صنایع و پژوهش‌ها در حوزه فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، مهندسی بافت، داروسازی، شیمی، مهندسی پلیمر و مواد را پاسخ دهییم.

مسئول فنی این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: خیلی اتفاقی با جشنواره فناوران برتر جوان پارک فناوری پردیس آشنا شدم با توجه به اینکه این شرکت جزء شرکت‌های دانش‌بنیان است بیشتر روی محصولات نوآورانه و دانش‌بنیان فعالیت می‌کند و گرنت‌هایی را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سلول بنیادی دریافت کرده است.

مسئول فنی شرکت فناور ژرف‌اندیشان زیست بسپار، گفت: این شرکت بنا به دلایلی دریافت ۵ گرنت فناور از ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و نیز به دلیل داشتن نقش مؤثر در تولید و توسعه ۷۰ محصول دانشی و نوآورانه حوزه پلیمر و مهندسی پزشکی در شرکت ژرف‌‎اندیشان فناور زیست‌بسپار به عنوان فناور برتر در پارک فناوری پردیس شناخته شده است. همچنین مشاور و مجری ۳ هسته نخبگانی در طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان است.

زارع ادامه داد: در حال حاضر فعالیت اصلی این شرکت دانش‌بنیان بیشتر در زمینه آموزشی و پژوهشی است همچنین قرار است الیاف پانسمان زخم، را تا سال آینده روانه بازار کند. هم اکنون این محصول مراحل تست خود را طی می‌کند. مواد پلیمری و جوهر زیستی نیز در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و بیمارستان‌ها کاربرد دارد.

مسئول فنی و فناور برتر جشنواره پارک فناوری پردیس گفت: هم اکنون در حال راه‌اندازی بخش آموزشی در این شرکت هستیم. ارائه پانسمان زخم به بازار، تست جوهر‌های زیستی برای ورود به بیمارستان‌ها و صادرات مواد پلیمری از عمده برنامه‌های آتی این شرکت دانش بنیان است. در حال حاضر براساس سفارش فعالیت را انجام می‌دهیم، ولی در کنار آن به دنبال صادارت محصولات تولیدی به کشور‌های همسایه هستیم.

ارسال نظرات
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
وبگردی