کد خبر: ۱۴۴۹۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۰

کشف بهترین راه برای یافتن بیگانگان

بهترین راه برای یافتن بیگانگان در جهان های دیگر ممکن است جستجوی نشانه هایی از دود باشد.

به گزارش «نبض فناوری»، جهان مکان بزرگی است، بنابراین دانشمندان مشتاق هستند با جستجوی سیگنال های رادیویی، آب و هوای مناسب زندگی  یا ابرسازه ها به دنبال بیگانگان بگردند. اکنون نشانه دیگری از زندگی بیگانگان در دست بررسی است: آلودگی جوی. ممکن است فعالیت ها و صنایع آنها درست مانند آلودگی های ما آلودگی ایجاد کرده باشد. این آلودگی می تواند چیزی باشد که ما بتوانیم در اسکن فضای عمیق خود مشاهده کنیم.

مطالعه جدید نشان می دهد گاز دی اکسید نیتروژنNO2  نشان دهنده حیات در سیارات دیگر است. این گاز از سوزاندن سوخت های فسیلی و همچنین از طریق روشنایی، آتشفشان ها و سایر منابع بیولوژیکی و صنعتی تولید می شود.

راوی کوپپاراپو متخصص نجوم، از مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا می گوید: بیشتر دی اکسید نیتروژن در زمین از فعالیت انسان ساطع می شود؛ فرآیندهایی مانند وسایل نقلیه و نیروگاه های سوخت فسیلی مسئول آن هستند. مشاهده NO2 در یک سیاره قابل سکونت می تواند به طور بالقوه نشان دهنده وجود تمدن صنعتی باشد.

وجود NO2 را می توان یک علامت فنی نامید (نشانه ای از فناوری در سیاره خارج از منظومه شمسی)  در حالی که این سیارات برای فرستادن کاوشگرها بسیار دور هستند؛ می توانیم آنها را از طریق تلسکوپ های قدرتمند بررسی کنیم.

محققان دریافتند كه تلسكوپ بزرگی مانند تلسكوپ فضایی جیمز وب برای مشاهده نیاز به حدود 400 ساعت زمان مشاهده در فاصله 30 سال نوری دارد.

این تیم همچنین پیشنهاد می کند که NO2 نسبت به کلروفلوئوروکربن ها که قبلاً مورد بررسی قرار گرفته برای بررسی بهتر است. CFC در طبیعت اتفاق نمی افتد؛ اما ممکن است به اندازه کافی شاخص معمول برای جستجوی ما نباشد.

CFC ها مواد شیمیایی تولید شده بسیار خاصی هستند که ممکن است در جاهای دیگر شایع نباشد؛ اما NO2 محصول جانبی عمومی از هر فرآیند احتراق است.

با کشف بیش از 4000 سیاره فراخورشیدی طی 25 سال گذشته، ستاره شناسان گزینه های زیادی برای اکتشاف دارند و هر روش قابل اعتمادی که بتواند برای شناسایی محتمل ترین مکان ها برای تمدن های بیگانه استفاده شود مفید خواهد بود.

این تحقیق در مجله Astrophysical Journal پذیرفته شده و به صورت آنلاین در arXiv.org منتشر شده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی