کد خبر: ۱۴۵۰۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۲۰

فراخوان یک میلیون خودروی بنز به علت نقص نرم افزاری

شرکت مرسدس بنز فراخوانی برای تعمیر نقص نرم افزاری بیش از یک میلیون خودروی تولیدی خود صادر کرده تا مالکان این خودروها به نمایندگی‌های آن مراجعه کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، نقص یادشده مربوط به نرم افزاری موسوم به ای کال است که باید بعد از وقوع سوانح رانندگی موقعیت جغرافیایی خودروی آسیب دیده را شناسایی و برای نیروهای امدادی ارسال کند. نقص این نرم افزار باعث می‌شود که موقعیت جغرافیایی اعلام شده توسط آن اشتباه باشد.

مشکل یادشده باعث شده تا تنها شعبه مرسدس بنز در آمریکا بیش از ۱.۲۹ میلیون خودروی تولیدی این شرکت را برای بررسی فرا بخواند. این نقص فنی می‌تواند نیروهای امدادی را برای نجات جان سانحه دیدگان در یک تصادف به محلی اشتباه بفرستد و تبعاتی جبران ناپذیر ایجاد کند.

خودروهای تولیدی بنز که دارای این نقص فنی هستند، از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ تولید شده اند و از کلاس سی ال ای، جی ال اِی، جی ال ای، جی ال اس، اس ال سی، ای، جی تی، سی، ای، اس، سی ال اسی، اس ال، بی، جی ال بی، جی ال سی و جی هستند.

تا به حال مواردی از خسارت معنوی یا مادی به علت نقص نرم افزاری یادشده گزارش نشده، با این حال بنز از به‌روزرسانی رایگان نرم افزار ای کال برای جلوگیری از وقوع هرگونه مشکل احتمالی در آینده از تاریخ ۶ آوریل خبر داده است. بررسی‌های بنز نشان می‌دهد قطع احتمالی منبع برق ارتباطی این نرم افزار عامل اشتباه در نمایش موقعیت جغرافیایی خودروهای آسیب دیده در جریان تصادف است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی