کد خبر: ۱۴۵۱۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۷

سیستم رباتیک به کمک ساختمان سازی آمد

سیستم رباتیک ساختمانی جدید که توسط مهندسان دانشگاه پردو ساخته شده، به شرکت های ساختمانی کمک می کند تا آن را سریعتر خلق کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، سیستم رباتیک ساختمانی به طراحی مکانیکی ابتکاری و فناوری بینایی رایانه متکی است.

جیانسونگ ژانگ استادیار فناوری مدیریت ساخت و ساز در موسسه پلی تکنیک پردو گفت: «کار ما با خودکارسازی عملیات کلیدی ساخت و ساز به رفع کمبود نیروی کار در صنعت ساختمان کمک می کند.»

در سایت ساخت و ساز، عوامل ناشناخته بسیاری وجود دارد که ربات ساختمانی باید بتواند آنها را به طور موثر حل کند که این نیاز به فناوری های پیشرفته سنجش و استدلال نسبت به فناوری های معمول در محیط تولید دارد.

طراحی سیستم

یکی از مهمترین مزایای سیستم تازه طراحی شده این است که میزان تجهیزات مورد نیاز برای کارهای خاص را محدود می کند. به عنوان مثال، طراحی سفارشی و موثر به این معنی است که بازو می تواند مواد را جای دهد و محکم کند (به جای اینکه دو کار جدا از یکدیگر باشند.)

با استفاده از الگوریتم های دید رایانه ای که به طور خاص برای این سیستم رباتیک ساختمانی طراحی شده اند، می توان عناصر ساختمانی را حس کرد. سپس مهندسان می توانند داده های مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) را در محیط های مختلف گرفته و با عناصر ساختمان مطابقت دهند.

این فرآیند به کارشناسان امکان می دهد تا در هنگام کار سیستم موانع و خطرات ایمنی را شناسایی کنند.

ژانگ گفت: با تکیه بر حس کردن بازوی رباتیک خود در اطراف فناوری بینایی رایانه، به جای سیستم های سنجش محدودتر و گران قیمت امکان انجام بسیاری از کارهای سنجش را با سنسوری مقرون به صرفه داریم این به ما امکان می دهد تا با هزینه کمتری سیستم قوی و همه کاره را پیاده سازی کنیم.

رباتیک در ساخت و ساز

توسعه جدید پیامدهای بزرگی برای صنعت ساخت و ساز دارد، زیرا بخش اتوماسیون کمتر از بقیه است. هنوز هم به شدت به نیروی کار فشرده متکی است  که در ساخت و سازهای تجاری، تخریب و نوسازی صادق است. با وجود این اعتماد زیاد به کار دستی، این صنعت با هوش مصنوعی و رباتیک متحول خواهد شد. این فناوری در حال پیشرفت است.

یکی از بزرگترین موانع هوش مصنوعی و رباتیک در این صنعت این است که ربات ها اغلب به محیطی کنترل شده احتیاج دارند. این مورد برای سایت های ساختمانی که اغلب به صورت پراکنده و کنترل نشده تکمیل (و در زمان واقعی تغییر می کنند) صدق نمی کند. با غلبه بر محدودیت هایی از این قبیل، استفاده از رباتیک در این بخش افزایش خواهد یافت، زیرا آنها از تولید بالایی برخوردارند و می توانند ساختمان ها را بسیار کارآمدتر بسازند.

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی