کد خبر: ۱۴۵۲۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۰

ساخت دستگاهی برای شناسایی انواع مواد در گیت‌های فرودگاهی

رییس پژوهشکده لیزر پلاسما ی دانشگاه شهید بهشتی از طراحی و ساخت دستگاهی برای شناسایی انواع مواد تعم از شیمایی، مخدر و ...در گیت‌های فرودگاهی توسط محققان این پژوهشکده خبر داد.

به گزارش «نبض فناوری»، سید حسن توسلی تمرکز فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشکده لیزر پلاسما را توسعه فناوری‌های پیشرو در این حوزه دانست و افزود: اخیرا ساختمان نوآوری و فناوری این پژوهشکده را رونمایی کردیم تا بتوانیم حلقه مفقوده میان تحقیقات و فناوری را با پرورش فناوران پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه هدفگذاری کردیم تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی برای آموزش فناوری از خدمات این پژوهشکده در حوزه لیزر و پلاسما بهره مند شوند، ادامه داد: کارهای تحقیقاتی در پژوهشکده لیزر و پلاسما ص ورت می‌گیرد و کارهای فناورانه این حوزه در بخش مرکز نوآوری فتونیک انجام می‌شود. این دو نهاد در کنار هم قرار داده شده اند تا دانشجویان بعد از اجرای تحقیقات، ایده خود را در مرکز نوآوری تبدیل به فناوری کنند.

توسلی، با اشاره به دستاوردهای این مرکز، خاطرنشان کرد: تریتمنت(درمان)‌های پزشکی با استفاده از پلاسما، ماسک اکسیژن برای کادر درمانی، دستگاه‌هایی برای تشخیص مواد در گیت‌های فرودگاه‌ها از جمله دستاوردهای محققان این مرکز است.

رییس پژوهشکده لیزر پلاسما ی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: تاکنون یک سوم هزینه‌های ساخت محصولات فناورانه پرداخت شده و دو سوم باقیمانده را تیم تحقیقاتی پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: به غیر از حمایت‌های مالی، ما حمایت‌های مشاوره‌ای به شرکت‌ها ارائه می‌دهیم به گونه‌ای که برخی از تیم‌های تحقیقاتی اطلاعی از نحوه ساخت جعبه دستگاه ندارند که ما با ارائه آموزش‌هایی به آنها، تیم‌های فناورانه را برای ورود به بازار توانمند می‌کنیم.

مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی طی مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

دستگاه "رامان پرتابل" دارای کاربرد در گیت‌های فرودگاهی"، "فیلتر بایوساید"، "دستگاه پلاسما کلین"، "دستگاه استریل موادزایی به روش پلاسما"، "پلتفرم هوشمند اسپکتروسکوپی"، "حسگر گاز فتو آکوستیکی"، "اسپکترومتر گوشی هوشمند"، "سنسور فیبر نوری جریان بالا"، "پوشانه جوان سازی پوست"، "دستگاه خلوص سنج اکسیژن"، "دستگاه کمک تنفسی اضطراری"، "مولتی الکترو درایو مغز"،"دستگاه تعقیب کننده چشم" از جمله محصولات فناورانه این مرکز در حوزه لیزر و پلاسما به شمار می‌رود.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی