کد خبر: ۱۴۵۹۹
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۱

امکان انجام تست‌های قوای محرکه الکتریکی و هیبریدی در کشور فراهم شد

با همکاری مشترک سه جانبه، بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته کشور در دانشگاه تهران راه اندازی شد.

به گزارش« نبض فناوری» طی همکاری و سرمایه‌گذاری سه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته ایجاد شد و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

این آزمایشگاه، پیشرفته‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه طراحی و توسعه قوای محرکه (الکتریکی، هیبریدی، احتراقی) کشور است که قابلیت توسعه و آزمون انواع قوای محرکه برای خودروهای سبک و سنگین تا سطح استاندارد آلایندگی یورو ۶ و توان ۵۷۵ اسب بخار را دارد. با راه‌اندازی این آزمایشگاه، دانشگاه تهران جزء ۵ دانشگاه برتر دنیا در حوزه طراحی و توسعه قوای محرکه قرار می‌گیرد.

آزمایشگاه ملی قوای محرکه نخستین آزمایشگاه کشور خواهد بود که قابلیت تست موتور خودروهای سنگین (اتوبوس، کامیون و تریلی) تا سطح استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و با راه‌اندازی آن استاندارد آلایندگی خودروهای سنگین (TA و SOP )که طی ۱۰ سال گذشته به علت نبود تجهیزات و زیرساخت‌های تست آلایندگی در داخل کشور معطل مانده بود، میسر خواهد شد.

این آزمایشگاه پیشرفته، نخستین آزمایشگاه داخلی است که از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منحصر به فرد برای توسعه و نگاشت ECU و TCU در سطح خودروسازان و تامین‌کنندگان طراز اول دنیا استفاده می‌کند.

طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، از جمله قابلیت‌های این آزمایشگاه، می توان به دارا بودن امکانات تست قوای محرکه الکتریکی و هیبریدی اشاره کرد که شامل «سلول تست باتری پک و ادوات الکترونیک قدرت در کنار سلول‌های تست AC با قابلیت تست موتورهای کششی مختلف در کاربرد خودروهای سواری، سنگین و حتی وسایل نقلیه ریلی سبک مانند مترو» می شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی