کد خبر: ۱۴۶۳۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۰

وجود ایرادات اساسی در برنامه SHAREit

برنامه محبوب SHAREit برای به اشتراک گذاری پرونده دارای برخی اشکالات جدی امنیتی است که هنوز برخی از آن‌ها قابل رفع نیستند.

به گزارش «نبض فناوری»، برنامه SHAREit یک برنامه محبوب برای به اشتراک گذاری فایل است که در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد بار در فروشگاه گوگل پلی دانلود شده است. گزارش شده است که نسخه اندروید آن دارای برخی نقص‌های امنیتی عمده است که می‌تواند اطلاعات شما را به خطر بیندازد و امکان اجرای از راه دور پرونده‌ها و برنامه‌ها را در تلفن شما فراهم کند. خبرگزاری‌ها گزارش دادند که یک شرکت امنیتی به نام شرکت Trend Micro، ایرادات و نواقص این برنامه را یافته و به صاحب امتیازان آن فرستاده است که با پاسخ مناسبی از سوی توسعه‌دهندگان این برنامه روبرو نشدند. این شرکت تصمیم گرفته است این ایرادات را برای عموم افشا کند.

این ایرادات و نواقص می‌توانند کد مخرب را از راه دور اجرا کنند. محققان شرکت امنیتی اظهار داشتند که نقص امنیتی وجود دارد زیرا عملکردهای اشتراک گذاری برنامه از تنظیمات نادرست استفاده می‌کند و بنابراین آن را در برابر سواستفاده آسیب پذیر می‌کند. شرکت Trend Micro می‌گوید این موضوع را به ناشران برنامه گزارش داده است، اما پس از سه ماه هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

علاوه بر این آسیب پذیری‌های کشف شده می‌توانند خطر لو رفتن اطلاعات حساس کاربر را به مراه داشته باشند. این موضوع می‌تواند باعث نگرانی عده کثیری از کاربران این برنامه باشد که با استفاده از کدهای نادرست این برنامه تلفن همراه آن‌ها دچار ایراد شود. این شرکت امنیتی در گزارش خود جزئیات مربوط به تمام آسیب پذیری های موجود در کد برنامه را بیان می‌کند و اعلام می‌کند که با Google نیز تماس گرفته است تا این شرکت نیز از نقص‌های بالقوه خطرناک برنامه مطلع شود. با این حال این برنامه همچنان برای بارگیری در فروشگاه Google Play در دسترس است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی