کد خبر: ۱۴۶۶۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۰
برای اولین بار صورت گرفت؛

تولید هولوگرام‌های خوردنی برای تأیید و تزئین مواد غذایی

محققان انگلیسی برای اولین بار موفق به تولید هولوگرام‌های خوردنی شده‌اند که از آنها هم می‌توان برای تأیید کیفیت و سلامت مواد غذایی و تزئین آنها استفاده کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، هولوگرام‌های جدید خوردنی را می‌توان به شیوه‌های متنوعی طراحی کرد و بر روی انواع مواد غذایی چسباند تا مصرف کننده بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی برای سلامتش آنها را بخورد.

هولوگرام‌های یادشده توسط محققان دانشگاه‌های بیرمنگام و وارویک طراحی شده‌اند و برای تولید آنها شربت ذرت و وانیل با آب مخلوط شده و ترکیب خشک شده نهایی به عنوان هولوگرام به کار گرفته شده است.

برای تثبیت این محصول یک لایه نازک از رنگ سیاه مصنوعی به آن اضافه شده است. در ادامه با استفاده از روشی موسوم به الگوی تداخل لیزری، اطلاعات لازم بر روی این هولوگرام‌های خوردنی درج شده و خطوط برجسته ای در مقیاس نانو به آنها اضافه می‌شود.

تولید هولوگرام‌های خوردنی برای تأیید و تزئین مواد غذایی

زمانی که نور به این هولوگرام برخورد کند و از لایه زیرینی آن عبور کند، پوشش بیرونی آن در قالب طیفی رنگین کمانی مشاهده شده و اطلاعات درج شده بر روی آن نیز قابل خواندن خواهد بود. دانشمندان در تلاش هستند از غیر سمی بودن این هولوگرام اطمینان کسب کنند و مجوز استفاده از آن بر روی مواد غذایی را کسب کنند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی