کد خبر: ۱۴۶۷۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰

کندوکاوها در سیاره سرخ چقدر هزینه دارد؟+قیمت

مریخ نورد استقامت ناسا پس از طی مسیری 293 میلیون مایلی، با موفقیت سطح مریخ را لمس کرد. مریخ نورد شش چرخ، در دهانه «جزرو» فرود آمد که گمان می رود میلیاردها سال پیش دریاچه عظیمی در آنجا بوده است.

به گزارش «نبض فناوری»، مریخ نورد استقامت در سطح این سیاره انواع مختلف سنگها (خاک رس و کربناتها) را بررسی خواهد کرد؛ تا مشخص شود که آیا آنها دارای اثری از حیات هستند یا خیر. این وسیله به تعداد زیادی ابزار علمی و حتی بالگرد مریخی به نام  نبوغ مجهز است که برای اولین بار پرواز را روی سیاره دیگری انجام می دهد.

کاوش در سیاره سرخ کاری پرهزینه است. هزینه کاوش های قبلی مریخ میلیاردها دلار بوده واستقامت با آن ها تفاوتی ندارد. ناسا پیش بینی می کند 2.7 میلیارد دلار برای این پروژه هزینه كند، این رقم با در نظر گرفتن تورم در پایان عمر آن، به 2.9 میلیارد دلار برسد. خود فضاپیما بیشترین سهم از بودجه 2.2 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده در حالی که خدمات پرتاب موشک سترن5 به 243 میلیون دلار رسیده است. پیش بینی می شود دو سال مأموریت 200 میلیون دلار بیشتر هزینه داشته باشد.

با وجود آن قیمت به ظاهر بالا، استقامت همچنان هفتمین سفینه گران قیمت در تاریخ برنامه اکتشافات ناسا و سومین مأموریت گران قیمت مریخ است. بالاتر از آن وایکینگ های 1 و 2 و همچنین مریخ نورد کنجکاوی گرانترین ها هستند.  این چهار پروژه مریخ همچنان در زمره گرانترین مأموریتهای ناسا هستند.

هزینه کاوش در سیاره سرخ چقدر است؟+اینفوگرافی

 

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی