کد خبر: ۱۴۶۹۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۰

نخستین اسمارت‌فون جهان مجهز به نمایشگر کشویی+ عکس

کمپانی اوپو ضمن برگزاری کنفرانس Future Technology خود در سال 2020 از نخستین اسمارت‌فون جهان مجهز به نمایشگر کشویی رونمایی کرد.

کمپانی اوپو ضمن برگزاری کنفرانس Future Technology خود در سال 2020 از نخستین اسمارت‌فون جهان مجهز به نمایشگر کشویی رونمایی کرد. این هندست بلافاصله به یک موضوع داغ در صنعت تبدیل شد. با این‌حال تولید انبوه آن هرگز عملی نشد. اما این طرح مفهومی به نوعی آینده اسمارت‌فون‌ها را به تصویر می‌کشید. در ادامه شرکت ال‌جی نیز از اسمارت‌فون خود با نمایشگر کشویی رونمایی کرد. در آن زمان کلیه افراد کنجکاو بودند که چرا سامسونگ به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده نمایشگر در جهان در این زمینه هیچ تلاشی از خود نشان نداده است. از این گذشته نمونه اولیه نخستین نمایشگر تاشوی جهان توسط سامسونگ تولید شد و اکنون کمپانی کره‌ای برای فروش هرچه بهتر نمایشگرهای تاشوی خود تصمیم به توقف تولید سری گلکسی نوت گرفته است.

عدم صحبت پیرامون نمایشگر کشویی سامسونگ بدان معنا نیست که کمپانی اسمارت‌فون‌های مشابهی را تولید نخواهد کرد. روز گذشته وبسایت LetsGoDigital به منظور طراحی تصاویر اسمارت‌فون کشویی سامسونگ از پتنت نمایشگر کشویی این کمپانی استفاده کرد. با توجه به تصاویر می‌توان حدس زد که اسمارت‌فون سامسونگی مجهز به نمایشگر کشویی همانند محصولات شرکت‌های اوپو و ال‌جی از طراحی مکانیکی فشاری- کشیدنی بهره خواهد برد. تمامی این گجت‌ها از مشخصات نمایشگرهای انعطاف‌پذیر استفاده می‌کنند. برای جمع کردن نمایشگر به سمت یکی از لبه‌ها کافیست آن‌را هل داده و به منظور افزایش اندازه نمایشگر نیز بایستی آن‌را به سمت خارج بکشید.

تفاوت‌های اسمارت‌فون سامسونگ مجهز به نمایشگر کشویی

با این‌حال گوشی سامسونگی مجهز به نمایشگر کشویی دارای دوربین سلفی است. نحوه استفاده از این دوربین حین جابه‌جایی نمایشگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به احتمال فراوان دوربین جلویی تنها هنگام جمع شدن دستگاه قابل استفاده خواهد بود. هنگام بازگشایی کامل نمایشگر دوربین جلویی توسط پنل متحرک مسدود خواهد شد. این تصاویر بر اساس یک پتنت طراحی شده‌اند؛ بنابراین احتمالا در حد یک تصویر باقی‌ مانده و هرگز به یک محصول نهایی تبدیل نخواهند شد.

نخستین اسمارت‌فون جهان مجهز به نمایشگر کشویی+ عکس

با توجه به برتری نسبی سامسونگ در زمینه فناوری نمایشگر چنان‌چه این کمپانی مایل به تولید نمایشگرهای کشویی باشد؛ در این‌صورت این موضوع به نقطه قوت کمپانی تبدیل می‌شود. با این‌حال رفع مشکل دوربین جلویی دشوارترین اقدام در مقطع کنونی به‌شمار می‌رود. در صورت عدم امکان رفع این مشکل، اسمارت‌فون دارای نمایشگر کشویی وارد مرحله تولید انبوه نخواهد شد. از این گذشته در حال حاضر دوربین جلویی نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کند. بنابراین هیچ برندی جرأت تولید یک هندست بدون دوربین جلویی را ندارد.

نخستین اسمارت‌فون جهان مجهز به نمایشگر کشویی+ عکس

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی