کد خبر: ۱۴۷۰۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۰

گردش ۳۰ میلیاردی یکی از شرکت‌ها از فروش پوشاک نانویی آنتی‌باکتریال و آب‌گریز

یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران پوشاک نانویی با خاصیت آنتی باکتریال و آب گریز را عرضه کرد و به گفته محققان این شرکت گردش مالی سالیانه این شرکت ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، امروزه در تولید پوشاک از انواع پارچه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده می‌شود، درحالی که این کالاها می‌توانند به سادگی توسط باکتری‌ها و قارچ‌ها آلوده شوند که این موضوع به انتقال بیماری‌ها و عفونت‌های شدید منجر می‌شود؛ از این رو جلوگیری از آلوده شدن سطح این پارچه‌ها توسط میکروب‌ها می‌تواند به وسیله استفاده از یک عامل ضدباکتریایی فعال مانند نانوذرات درون ساختار آن‌ها یا اعمال پوشش‌های آنتی‌باکتریال صورت گیرد.

نانوذرات در اثر واکنش با غشای خارجی باکتری، موجب تغییرات ساختاری داخل باکتری و در نهایت نابودی آن می‌شود. از طرفی اعمال پوشش‌های دارای نانوذرات به ایجاد خاصیت آب‌گریزی در پوشاک کمک می‌کند و این ویژگی، عدم ایجاد لکه در سطح را به همراه دارد.

در این راستا یکی از شرکت‌های فناور مستقر در سازمان پژوهش‌های صنعتی ایران با استفاده از فناوری‌های روز دنیا به‌صورت گسترده در تولید انواع مختلف پوشاک مانند پیراهن، تیشرت و شلوار با ویژگی‌های ضدآب، ضدلک و آنتی‌باکتریال فعالیت دارد و این شرکت علاوه بر تولید پوشاک، خدمات اعمال پوشش‌های حاوی جزو نانومتری دارای خواص آنتی‌باکتریال بر روی سطح پارچه و انواع پوشاک را ارائه می‌دهد.

براساس آزمون‌های ضدباکتری و ضدقارچ انجام شده، پارچه مورد استفاده در تولید پیراهن در این شرکت قابلیت از بین بردن باکتری‌هایی از جمله klebsiella pneumoniae و S.Aureus را دارد. میزان «فعالیت ضدباکتریایی» این محصول مطابق با استاندارد ISO ۱۱۰۷۰ انجام شده است.

گردش ۳۰ میلیاردی یکی از شرکت‌ها از فروش پوشاک نانویی آنتی‌باکتریال و آب‌گریز

با توجه به شست‌وشوی پوشاک و امکان تضعیف خاصیت آب‌گریزی در گذر زمان، در تولید محصولات این شرکت، به منظور پایداری خاصیت آب‌گریزی، در سطح پوشاک از پلاسما استفاده می‌شود.

این شرکت فعال در حوزه مهندسی نساجی با سابقه طولانی در زمینه تولید انواع پوشاک در سال‌های اخیر با استفاده از فناوری نانو در محصولات خود، توانسته بازار خود را گسترش دهد، به گونه‌ای که فروش سالانه آن در حدود ۳۰ میلیارد ریال است. عدم ثبات نرخ ارز و قاچاق پوشاک از مشکلات سالیان اخیر در روند فعالیت‌های این مجموعه است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، این شرکت گواهینامه نانومقیاس برای تولید پیراهن آنتی‌باکتریال و آب‌گریز و مجوز نانومقیاس برای خدمات پوشش آنتی‌باکتریال پوشاک را در سال ۹۹ اخذ کرده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی