کد خبر: ۱۴۷۱۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

با سرعت پایین اینترنت چه کنیم؟

اگر سرعت اینترنت شما پایین است با چک کردن چند مورد می توانید عیب آن را متوجه شوید. ابتدا باید چک کنید که آیا ارائه دهنده اینترنت شما سرعتی را که برای آن هزینه کردید؛ ارائه می دهد یا خیر؟

به گزارش «نبض فناوری»، راه حل بالا بردن سرعت اینترنت می تواند راه اندازی مجدد مودم و روتر یا ارتقا به شبکه مش باشد. خبرنگار نبض فناوری در ادامه نحوه یافتن اشکالات اتصال اینترنت و عیب یابی آن را بررسی خواهد کرد.

تست سرعت را در رایانه یا تلفن خود انجام دهید

برنامه ها و وب سایت های زیادی وجود دارند که سرعت اتصال شما را آزمایش می کنند. برخی از محبوب ترین سرویس های تست سرعت Speedtest.net یا Fast.com هستند.
چه یک برنامه نصب و چه از وب سایت استفاده کنید، بهتر است چند بار تست را انجام دهید تا متوجه عملکرد خود شوید. تکمیل هر آزمون با ارائه نتایج سرعت بارگیری و بارگذاری، زیر یک دقیقه طول می کشد.
FCC بر اساس تعداد دستگاهها و افراد متصل به همان شبکه، یک دستورالعمل برای سرعت باند پهن خانگی منتشر کرد. دامنه خدمات اساسی از 3 مگابیت بر ثانیه تا 8 مگابیت بر ثانیه است و برای استفاده کم (مرور وب، ایمیل، تماس ویدیویی، پخش مستقیم فیلم HD و غیره) به اندازه کافی خوب خواهد بود. خدمات متوسط در رده 12 تا 25 مگابیت در ثانیه طبقه بندی می شوند و بسته به نوع فعالیت، برای حداکثر سه کاربر یا دستگاه در حال استفاده با استفاده متوسط یا زیاد بهترین گزینه هستند. سرانجام، سرویس پیشرفته هر سرعت اتصال بیش از 25 مگابیت در ثانیه است و بهترین گزینه برای کسانی است که بیش از چهار کاربر یا دستگاه دارند.

سرعت اتصال اینترنت شما بسته به زمان روز، تعداد دستگاههای متصل و در حال استفاده و سایر عوامل متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می شود که چندین تست سرعت را طی یک یا دو روز انجام و نتایج را پیگیری کنید تا سرعت واقعی اتصالات خود را بسنجید.
در حالت ایده آل، شما می توانید رایانه خود را مستقیماً با کابل اترنت به مودم ISP خود متصل کنید تا تست سرعت را انجام دهد، اما این همیشه امکان پذیر نیست. گزینه دیگری برای اجرای تست سرعت وجود دارد: از برنامه روتر بی سیم خود استفاده کنید.

تست سرعت را روی روتر بی سیم خود انجام دهید

بسته به روتر بی سیم که استفاده می کنید، ممکن است تست سرعت را از طریق برنامه آن انجام دهید. به عنوان مثال، Nest Wi-Fi Google یا پرسیدن سرعت اینترنت شما از دستیار گوگل، قادر به انجام تست سرعت است.Eero ، Linksys Velop و Asus ZenWifi نیز از همین قابلیت برخوردارند.
استفاده از تست سرعت روتر بیسیم شما ممکن است از لحاظ تئوری دقیق تر باشد زیرا روتر مستقیماً به مودم شما متصل است.
اگر نتایج آزمایش سرعت کمتر از آن چیزی است که انتظار دارید، نیازی به عجله و خرید روتر جدید نیست. فناوری روتر، دقیقاً مانند هر فناوری دیگری اغلب تغییر می کند و می تواند منجر به مشکلات عملکردی شود. اگر روتر شما در چند سال گذشته خریداری شده به فکر تغییر آن باشید.

اگر سرعت شما کند است چه باید کرد؟

اولین چیزی که توصیه می کنم این است که مودم و روتر بیسیم خود را 30 ثانیه خاموش و دوباره روشن کنید. بیشتر اوقات، این مسئله مشکلات سرعت را برطرف می کند.
ISP ها مجاز به کنترل سرعت اتصال شما هستند. با این وجود، مراحلی وجود دارد که می توانید با دنبال کردن آن تعیین کنید که آیا چنین است یا مسئله دیگری وجود دارد:
بررسی کنید که روتر شما در مرکز خانه شما واقع شده باشد، آنتن های آن را تغییر دهید، امنیت شبکه خود را دوباره بررسی کنید، اگر از وی پی ان استفاده می کنید سرعت آن را چک کنید و غیره.
همچنین می توانید برنامه یا وب سایت ارائه دهنده خود را از نظر قطع شدگی بررسی کنید. برنامه Xfinity My Account را باز کرده و به دنبال هرگونه مشکل خدمات باشید. اگر مشکلی داشته باشید برنامه زمان تقریبی درست کردن آن را به شما ارائه می دهد.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی