کد خبر: ۱۴۷۲۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۰

طرح موبایلی با نمایشگری در ماژول دوربین پشتی ثبت شد

یک شرکت چینی حق امتیاز اختراع موبایل را ثبت کرده که در تنظیمات دوربین پشتی آن یک نمایشگر ثانویه کوچک وجود دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، گیزموچاینا اعلام کرد، شرکت چینی اخیراً حق امتیاز طرح‌های موبایل جالبی را ثبت کرده است. یکی از این حق امتیازها به دستگاهی تعلق دارد که در تنظیمات دوربین پشتی آن یک نمایشگر ثانویه قرار دارد.

این حق امتیاز در «سازمان ملی مالکیت فکری چین» ثبت و در ۱۹ فوریه منتشر شده است. طبق اسناد موجود طرح جلوی دستگاه نشان دهنده یک موبایل معمولی است.

اما پشت دستگاه و وسط تنظیمات دایره شکل دوربین‌ها و فلش LED، یک بخش دایره شکل دیگر قرار دارد. اوپو تصمیم دارد تا از این بخش به عنوان یک نمایشگر ثانویه استفاده کند.

از این نمایشگر کوچک می‌توان برای نشان دادن زمان و تاریخ استفاده کرد. همچنین می‌توان اطلاعات دیگری مانند نوتیفیکیشن های سریع، داده‌های مربوط به سلامت و غیره را در نمایشگر ثانویه نشان داد.

از سوی دیگر روی نمایشگر اصلی دستگاه هیچ اثری از دوربین سلفی دیده نمی‌شود. برخی معتقدند احتمالاً اوپو تصمیم دارد از نمایشگر ثانویه این طرح به عنوان منظره یاب استفاده کند تا افراد بتوانند با کمک دوربین‌های پشتی سلفی بگیرند. البته در این باره نمی‌توان مطمئن بود زیرا نمایشگر مذکور کوچک است.

به هرحال بقیه ویژگی‌های این طرح چندان تمایزی با موبایل‌های دیگر ندارد. در حق امتیاز مذکور نمایشگر دستگاه گوشه‌های خمیده دارد و مجهز به پورت یو اس بی-سی، بلندگو، خروجی میکروفون است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی