کد خبر: ۱۴۷۳۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۹

از پایگاه سازمان فضایی به مریخ بروید

در دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه علوم شناختی ۶ ایده فناورانه برای تقویت مهارت‌های شناختی کودکان و نوجوان ارائه شد.

به گزارش« نبض فناوری» در سلسله رویدادهای دوشنبه‌های استارت‌آپی که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود، در جلسه امروز آن که به حوزه علوم شناختی اختصاص یافت، ۶ تیم استارت‌آپی ایده‌های خود را در حوزه علوم شناختی ارائه کردند.

ایده‌های ارائه شده به سرمایه گذاران در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه علوم شناختی به این شرح است:

طراحی بازی برای تقویت توانایی شناختی

سهراب مستقیم ارائه بازی با نام "اسم شب" را از دستاوردهای این تیم‌ استارت‌آپی دانست و گفت: این بازی به تقویت علوم شناختی مورد نیاز در کودکان کمک خواهد کرد، به این صورت که هر بازی کنی که بتواند زودتر اسم شب مورد نظر را حدس بزند، برنده خواهد بود.

وی ادامه داد: این بازی در تقویت توانایی شناختی موثر است که با تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه شهید بهشتی منعقد شد، طراحی این بازی را آغاز کردیم.

فضانوردی تا مریخ

خدارحمی، مجری طرح، استعدادیابی کودکان و نوجوان را از دغدغه‌های والدین دانست و گفت: برای این منظور نرم افزاری در حوزه بازی ارائه کردیم که این بازی دارای اتاق‌های فرار و معمایی است که برای رده سنی ۸ تا ۱۵ سال طراحی شده است.

وی ادامه داد: با توافقی که با باغ کتاب و ستاد علوم شناختی داشتیم، این طرح در باغ کتاب اجرایی شده و والدین می‌توانند با ثبت نام در باغ کتاب از خدمات این بازی برای کودکان خود بهره مند شوند.

خدارحمی، یادآور شد: کودکان در طی این بازی از پایگاه سازمان فضایی به مریخ سفر خواهند کرد و در طی آن باید مراحلی بگذرانند که حافظه، ادراک و توجه و هماهنگی دست‌ها و چشم‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت رزومه توانایی کودکان برای والدین صادر می‌شود و به منظور تقویت مهارت‌های شناختی آنها، برنامه‌ای ارائه خواهد شد.

ارائه پلتفرم جامع مادر و کودک

حمید جشنی، با بیان اینکه والدین برای نیازهای آموزشی کودکان خود به جاهای مختلفی مراجعه می‌کنند، گفت: برای رفع این نیاز پلتفرم جامعی برای کودک و مادر ارائه کردیم که در آن ویدئوی آموزشی در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود.

جشنی، تحلیل نقاشی کودکان، ارائه مشاوره تلفنی، ارائه مشاوره به مادران باردار را از بخش‌های این پلتفرم نام برد.

ارائه بازی برای ارتقای سطح توجه کودکان

حیدری از ارائه بازی موبایلی برای بهبود توجه کودکان خبر داد و گفت: افزایش توجه کودکان نیاز به تمرین دارد که این امر با استفاده از بازی‌های جذاب میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بازی شامل ۵ مینی گیم است، خاطر نشان کرد: هدف از این بازی تقویت توجه و حافظه کودکان ۸ تا ۱۲ سال است که نسخه اولیه آن پیاده سازی شده است و برای پیاده سازی نسخه نهایی نیاز به اعمال تغییراتی در گرافیک و اضافه کردن مراحل بیشتر در آن است.

پلتفرم فکرونه

طباطبایی، مجری طرح با اشاره به ارائه پلتفرمی برای تقویت مهارت‌های شناختی در کودکان، گفت: این پلتفرم امکان طراحی و اجرای کتاب با امکانات نامحدود را به کاربر ارائه می‌دهد، ضمن آنکه هوش مالی آنها را از طریق فروش محصولات تقویت خواهد کرد.

آموزش ریاضی با بازی

عبدالله علی اسماعیلی، مجری طرح نرم افزار طراحی شده را به نام "ریاضی ستاره" دانست و گفت: در حال حاضر آموزش ریاضی دارای نقاط ضعفی است که برای رفع آن نرم افزاری برای آموزش ریاضی با استفاده از بازی ارائه کردیم.

وی ادامه داد: در این نرم افزار که طراحی آن در مدت ۵ سال انجام شد، سبک پیشرفته‌ای از آموزش ریاضی برای کودکان پیش دبستان تا پایه چهارم ارائه شده است که در آن هیچ تکلیف و آزمونی به کودکان داده نمی‌شود و تنها از راه بازی مفاهیم ریاضی به کودکان ارائه خواهد شد.

به گفته وی این نرم افزار علاوه بر آموزش ریاضی ۱۱ مهارت شناختی چون درک روابط مالی، اجتماعی را به کودکان آموزش می‌دهد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی