کد خبر: ۱۴۷۷۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۶
در دومین آیین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی(ص) مطرح شد

جایزه مصطفی(ص) موجب افزایش کیفیت تحقیقات در جهان اسلام شد

محمد عبدالاحد، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) با تاکید بر اهمیت کیفیت تحقیقات به جای کمیت آن گفت: برگزاری جایزه مصطفی(ص) باعث شده تا بهترین استادان و دانشمندان جهان اسلام نیز به کیفیت تحقیقات خود بیشتر فکر کنند.

به گزارش «نبض فناوری» محمد عبدالاحد برگزیده مقیم کشور‌های اسلامی جایزه مصطفی (ص) در دومین آیین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی (ص) گفت: طی سالهای اخیر در کشور‌های اسلامی و جهان کیفیت تحقیقات برای سودآوری جامعه بشری معیار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این امر باعث شده است ما کیفیت تحقیقات خود را حفظ کنیم و انتظار داریم بنیاد مصطفی (ص) نیز فعالیت های ما را مرتب پایش کند و به ما تذکر دهد.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت های علمی برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) با شروع همهگیری ویروس کرونا گفت: کرونا نشان داد برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) فعالیتهای مثبتی در حوزه تشخیص و درمان کرونا داشتند.

وی ادامه داد: وقتی طوفانی مانند کرونا میوزد، میفهمیم نگاه ما به توسعه علم و فناوری باید نگاه سودآور برای بشر باشد؛ دانش بشری ضعفهای زیادی دارد و باید به کیفیت تحقیقات اهمیت داد و نه فقط کمیت آن؛ نباید فکر کنیم چه تعداد دانشگاه ساختهایم یا چند مقاله نوشتهایم، باید در نظر بگیریم چقدر کار عمیق و مفید برای بشریت انجام داده ایم.

این برگزیده مقیم کشور‌های اسلامی جایزه مصطفی (ص) یادآور شد: از وقتی جایزه مصطفی (ص) راه افتاده است، حتی استادان برجسته هم دغدغه اجرای با کیفیت‌تر تحقیقات خود را دارند.

جایزه مصطفی (ص) یکی از مظاهر تکریم دانشمندان است

در این آیین، محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: یکی از مظاهر تکریم دانشمندان که توصیه بزرگان دین اسلام نیز هست، برگزاری جایزه مصطفی (ص) است و کار‌های دیگر از جمله گسترش پارک‌های علم و فناوری، توسعه صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و صندوق های وقفی از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه است که باید به آن توجه کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش تسهیل گری دولت در این زمینه ها گفت: دولت‌ها وظیفه تسهیل گری دارند و نباید به بهانه دخالت نکردن دولت خنثی باشند.

در ادامه این مراسم که با حضور جمعی از خیرین و واقفین علمی کشور و شخصیت‌های برجسته علمی و مدیریتی برگزار شد، نشان جهانی خادم المصطفی (ص) به خانواده چهار عضو فوت شده جامعه خادم المصطفی (ص) شامل زنده‌یاد آیت الله محمدعلی تسخیری، زنده یاد حجه الاسلام جواد اژه‌ای، زنده یاد سیدرضا نیری و مرحوم حافظی اعطا شد.

جایزه مصطفی(ص) موجب افزایش کیفیت تحقیقات در جهان اسلام شد
مرحوم آیت الله تسخیری موسس مجمع جهانی اهل بیت و رئیس اسبق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسس مجمع تقریب مذاهب اسلامی بود که فرزند ایشان تندیس و تابلوی سیاه‌قلم تصویر ایشان را دریافت کرد.

مرحوم جواد اژه‌ای اصفهانی، رئیس انجمن های علمی و پایه‌گذار سمپاد و رئیس سازمان ملی استعداد‌های درخشان و نماینده رهبری در امور دانشجویان اروپا و عضو هیات موسس صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) بود که تندیس و تابلوی سیاه‌قلم تصویر ایشان نیز به سرکار خانم دکتر بهشتی همسر ایشان اعطا شد.

مرحوم محمدرضا حافظی پایه‌گذار جامعه خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش که خانم حافظی فرزند ایشان تندیس و تابلوی سیاه قلم را از سوی ایشان دریافت کرد؛ و مرحوم سیدرضا نیری رئیس پیشین کمیته امداد امام خمینی (ره)، عضو هیات مدیره خیریه عترت فاطمی و عضو هیات مدیره جامعة المصطفی (ص) که دختر ایشان نیز تندیس و تابلوی سیاه قلم را دریافت کرد.

همچنین شرکتهای با مشارکت بالای ۴۰۰ میلیون تومان، بالای ۱۰۰ میلیون تومان و کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز در این مراسم به ترتیب لوح فلزی و تندیس چوبی را از دستان مهدی صفاری نیا، سعید سهرابپور، محسن رفیق‌دوست، محمدحسین حسین زاده، رضا سجادی، حیدر ارشدی و محمدجواد ایروانی دریافت کردند.
هنرمندان عضو جامعه خادم المصطفی (ص) شامل غلامعلی اطمینان، سیدسعید کاظمی و احمد کوچکیان نیز در این مراسم لوح فلزی و کاشی را به خانه بردند.

در این مراسم از شرکت همراه اول، شرکت پویش دارو، شرکت سبحان، شرکت آسان پرداخت، شرکت علی-بابا، شرکت توسعه ایرا البرز، شرکت سبحان، شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان، رئیس پارک علم و فناوری ایرانیان، شرکت خدمات انفورماتیک، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، شرکت پارسآنلاین ارتباطات، شرکت جیرینگ، شرکت گز سکه و شرکت سنجش فناوری خاورمیانه نیز با اهدای لوح تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی