کد خبر: ۱۴۸۰۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۰
سونی FX3 معرفی شد:

دوربین کامپکت ۳۹۰۰ دلاری برای فیلم‌سازان+ عکس

سونی از دوربین FX3 رونمایی کرد. محصولی کامپکت و فول فریم که یکی از مقرون به صرفه‌ترین مدل‌ها در سری سینما لقب گرفته و برخی از قابلیت‌های دوربین‌های گران‌تر سری سینما را در بدنه‌ای سبک‌تر و کوچکتر دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، FX3 در واقع همان A7S III است که برخی از قابلیت‌های دوربین‌های سری Cinema را در قالب بدنه‌ای شبیه به A7C ارائه می‌کند. سنسور فول فریم Backside-illuminated یا BSI این دوربین، رزولوشن مؤثر ۱۰.۲ مگاپیکسل را حین فیلمبرداری و دامنه دینامیکی به میزان ۱۵ استاپ به ارمغان می‌آورد.

دوربین کامپکت ۳۹۰۰ دلاری برای فیلم‌سازان+ عکس

دوربین مورد بحث قادر به فیلمبرداری 4K با عمق رنگ ۱۰ بیت و نمونه‌برداری رنگی ۴:۲:۲ داخلی، یا فیلمبرداری RAW با عمق رنگ ۱۶ بیتی از طریق پورت HDMI فول سایز است. خبری از رزولوشن 8K نیست، اما FX3 می‌تواند کلیپ‌های 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و کلیپ‌های 1080p را حداکثر در نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. علاوه بر این، کاربر به پروفایل رنگی S-Cinetone نیز دسترسی خواهد داشت.

دوربین کامپکت ۳۹۰۰ دلاری برای فیلم‌سازان+ عکس

سونی همچنین از یک سیستم خنک کننده فعال درون FX3 استفاده کرده که به گفته این شرکت فیلمبرداری بی‌وقفه تا ۱۳ ساعت را امکان پذیر می‌کند. از دیگر قابلیت‌های جالب توجه این محصول می‌توان به لرزشگیر داخلی اشاره کرد که می‌توان با استفاده ترکیبی از آن با لرزشگیر نرم افزاری، تکان‌های دست را هر چه بیشتر اصلاح کرد. پشتیبانی از دو کارت حافظه CFexpress و جای پیچ‌های فراوان برای وصل کردن انواع لوازم جانبی، دو ویژگی جالب توجه دیگر هستند.

دوربین کامپکت ۳۹۰۰ دلاری برای فیلم‌سازان+ عکس

FX3 با یک دستگیره به دست کاربر می‌رسد که روی قسمت فوقانی دوربین نصب شده و شامل درگاه‌های XLR/TRS و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون برای مانیتورینگ صدا خواهد بود. یکی از مواردی که جای خالی آن در FX3 حس می‌شود، فیلترهای ND داخلی است که در این قبیل دوربین‌ها محبوبیت زیادی دارد. سونی می‌گوید برای کوچک نگه داشتن بدنه از اضافه کردن فیلترهای ND صرف نظر کرده است.

سونی FX3 از اواسط ماه آینده میلادی (مارس) با قیمت ۳۹۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود، بنابراین گران‌تر از A7S III خواهد بود، اما در مقایسه با رقبایی مثل کانن C70 با قیمت ۵۵۰۰ دلار و بسیاری از دوربین‌های سری Cinema سونی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی