کد خبر: ۱۴۸۲۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۰

سامسونگ از سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی جدید خود با نام ISOCELL GN2 رونمایی کرد

امروز شرکت سامسونگ از سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی جدید خود موسوم به ISOCELL GN2 رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، این محصول ورژن به‌روزرسانی شده سنسور سال گذشته با نام ISOCELL GN1 محسوب شده و همراه با پیکسل‌های بزرگتر، مصرف انرژی بهتر و فناوری فوکوس خودکار فازی (PDAF) کاملا جدید موسوم به Dual Pixel Pro روانه بازار می‌شود.

سنسور ISOCELL GN2 از اندازه 1/1.12 اینچی برخوردار بوده و بزرگترین حسگر دوربین اسمارت‌فونی به‌شمار می‌رود. همچنین وجود پیکسل‌های 1.4 میکرونی در این سنسور به ثبت تصاویر فوق‌العاده دقیق با تنظیمات عادی کمک می‌کند. به لطف بهره‌گیری از فناوری شناخته شده خوشه‌بندی 4 پیکسلی کیفیت تصاویر ثبت شده در فضاهای کم‌نور کاملا رضایت‌بخش بوده و این‌ فرآیند از طریق شبیه‌سازی یک پیکسل بزرگتر 2.8 میکرونی انجام می‌شود.

همچنین سنسور جدید سامسونگ از طریق تنظیم مجدد چیدمان پیکسل‌های رنگی با کمک یک الگوریتم هوشمند بازتولید ساختار موزائیکی قادر به ثبت تصاویر 100 مگاپیکسلی خواهد بود. در واقع تصاویر 100 مگاپیکسلی شامل 3 لایه 50 مگاپیکسلی در رنگ‌های سبز، آبی و قرمز است. سپس این لایه‌ها با یکدیگر ادغام شده و پوشش داده می‌شوند و تصویری با رزولوشن بالا را تولید می‌کنند.

همچنین سنسور جدید سامسونگ برای نخستین بار از فناوری Dual Pixel Pro بهره‌برداری می‌کند. این فناوری پیشرفته‌ترین ایده کمپانی در زمینه فوکوس خودکار فازی محسوب می‌شود. در عوض تقسیم کلیه پیکسل‌های قرمز، سبز، آبی به‌صورت عمودی این‌بار پیکسل‌های سبز به‌صورت مورب تقسیم می‌شوند. بنابراین پیکسل‌های فوقانی، تحتانی و همچنین سمت چپ و راست قادر به سنجش تفاوت‌های فاز خواهند بود. به منظور مشاهده ویدیوی مربوط به معرفی این فناوری کافیست اینجا کلیک کنید.

سامسونگ از سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی جدید خود با نام ISOCELL GN2 رونمایی کرد

به‌کارگیری این فناوری احتمالا به فوکوس خودکار سریع و دقیق در شرایط دشوار نظیر محیط‌های با روشنایی پایین یا سوژه‌هایی با حرکت سریع کمک خواهد کرد. این فناوری احتمالا برخی محدودیت‌های پیشین نظیر تشخیص نوارهای افقی یا موازی را حل و فصل خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که اکنون دوربین‌های مجهز به سنسور ISOCELL GN2 و فناوری کاملا جدید Dual Pixel Pro قادر به انجام فوکوس خودکار با سرعتی به‌مراتب بیش‌تر خواهند بود. سایر مشخصات سنسور ISOCELL GN2 سامسونگ شامل Smart ISO Pro برای تولید فوری تصاویر HDR با اعوجاجات حرکتی کمتر، ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت 480 فریم برثانیه یا ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم برثانیه است. همچنین کمپانی تائید کرده که تولید انبوه این سنسور هم‌اکنون آغاز شده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی