کد خبر: ۱۴۸۵۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۶
آژانس فضایی اروپا فراخوان داد؛

دعوت از معلولان برای شرکت در ماموریت فضایی/ زنان فضانورد در راه فضا

آژانس فضایی اروپا برای ماموریت جدید خود در فضا از همه افراد در تمامی کشور‌ها برای نام نویسی در این ماموریت دعوت کرده است.

به گزارش «نبض فناوری» آژانس فضایی اروپا، تقاضایی را در ماه مارس مطرح می‌کند و طبق این درخواست می‌خواهد چهار تا شش جای خالی در گروه نجوم خود را پر کند، اما می‌خواهد این روند نام نویسی تا حد ممکن فراگیر باشد و همه مردم بتوانند در آن شرکت کنند.

دعوت از معلولان برای شرکت در ماموریت فضایی

دکتر دیوید پارکر، مدیر برنامه رباتیک و پرواز فضایی انسانی Esa، گفت: "برای اینکه کاملاً واضح باشد، ما به دنبال استخدام جهانگردان فضایی هستیم که اتفاقاً دارای معلولیت باشند. این افراد هم یک مأموریت فضایی را انجام می‌دهند؛ بنابراین، باید دانش خود را افزایش داده و باید در تمامی عملیات‌های عادی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) شرکت کنند. "

وی ادامه داد: "ما باید بتوانیم برای همه افرادی که بودجه ما را تأمین می‌کنند که افراد معلول هم بین آن‌ها هستند، توجیه کنیم که کاری که ما انجام می‌دهیم به نوعی برای همه معنا دارد. به همه افرادی که دارای معلولیت هستند و شرایطشان در گذشته مانعی برای حضورشان در این ماموریت‌ها بود توصیه می‌شود که نام نویسی کنند. "

پارا فضانوردان در راه فضا

بعد از مرحله نام نویسی، فرد انتخاب شده بخشی از یک پروژه امکان سنجی برای درک نیاز‌ها مانند امنیت و پشتیبانی فنی خواهد بود. اما هدف این است که «پارا فضانوردان» در آینده به واقعیت تبدیل می‌شوند، حتی اگر این کار کمی زمان ببرد. این آژانس فضایی حتی بحث جنسیت را هم بی معنا دانسته و از فضانوردان زن در ماموریت هایش استفاده می‌کند.

زنان فضانورد در راه هستند

دعوت از معلولان برای شرکت در ماموریت فضایی/ زنان فضانورد در راه فضا

در حال حاضر فقط یکی از فضانوردان به نام سامانتا کریستوفورتی زن است. به همین ترتیب یکی از مدیران ارشد Esa نیز یک زن است و در سمت‌های پیشرو و در ماموریت‌های فضایی رباتیک، دانشمند پروژه و مدیر پروژه؛ اکثریت قریب به اتفاق هنوز مرد هستند. فقط ۱۶ درصد از متقاضیان آخرین ماموریت فضایی Esa در سال ۲۰۰۸ زن بودند. این آژانس می‌خواهد این بار شاهد افزایش چشمگیر تعداد زنان باشد.

شرایط نام نویسی

برنامه‌ها از ۳۱ مارس تا ۲۸ مه شروع می‌شوند. برای احراز شرایط، داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد (یا بالاتر) در علوم طبیعی، پزشکی، مهندسی، ریاضیات یا علوم رایانه داشته باشند و یا به عنوان خلبان آزمایشی واجد شرایط باشند.

لوسی ون در تاس، رئیس استعدادیابی Esa، گفت: "آن‌ها باید به انگلیسی تسلط داشته و دانش کافی از زبان دوم را داشته باشند. مهم نیست که این زبان دوم چیست، اما باید زبان دومی را بلد باشند. "

توانایی صحبت کردن به زبان روسی - زبان دیگر مورد استفاده در ایستگاه فضایی - بخشی از این برنامه آموزشی خواهد بود. روند استخدام به این صورت است که حداقل چهار نفر مستقیماً به سپاه فضانورد Esa می‌روند، ۲۰ نامزد دیگر بعدی وارد لیست ذخیره‌ها می‌شوند. یا به دلیل بازنشستگی در میان فضانوردان حاضر یا به دلیل اینکه هر یک از اعضای عضو Esa می‌خواهند یک مأموریت ملی را در ISS انجام دهند، با کسانی که در لیست ذخیره هستند، قرارداد بسته می‌شود. داوطلب موفق که دارای معلولیت باشد نیز به لیست ذخیره خواهد رفت. سپس Esa با شرکای خود در ISS کار خواهد کرد تا بهترین راه پرواز با یک فضانورد را پیدا کند.
سامانتا کریستوفورتی گفت: "ما برای رفتن به فضا تکامل نیافته ایم، بنابراین وقتی صحبت از سفر به فضا می‌شود، همه ما معلول هستیم. آنچه باعث می‌شود ما نتوانیم به فضا برویم یا بتوانیم به فضا برویم فقط فناوری است. این یک مطالعه امکان سنجی است و ما قصد داریم بررسی کنیم که دقیقاً چه چیزی لازم است، هزینه اش چقدر است. "

آخرین فراخوان نام نویسی در سال ۲۰۰۹ بود

آخرین فرآیند انتخاب فضانورد با انتخاب توماس پسکه فرانسوی، سامانتا کریستوفورتی ایتالیایی و لوکا پارمیتانو؛ الکساندر گرست از آلمان، آندریاس موگنسن دانمارکی و تیم پیک انگلستان در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت. انتخاب تیم پیک در آن زمان شبهه‌هایی را ایجاد کرد، زیرا انگلستان در آن زمان کمکی به برنامه پرواز فضایی انسانی Esa نکرد. اما آژانس تأکید دارد که بدون توجه به تصمیمات ملی مربوط به بودجه، درخواست‌ها از همه کشور‌های عضو در این آژانس پذیرفته می‌شود.

تیم پیک اخیرا گفت: "ما درگیر برنامه آرتمیس هستیم که انسان را به سطح ماه باز می‌گرداند، و این دروازه‌ای رو به مریخ است و برای اولین بار است که اروپایی‌هایی پا به مریخ خواهند گذاشت. "

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی