کد خبر: ۱۴۸۶۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۰

دارک وب چیست؟

اکثر افرادی که درباره دارک وب سوال می‌پرسند درباره موضوع‌های مشترک ابهام دارند و بیشتر آن‌ها آمریکایی هستند.

به گزارش« نبض فناوری» مردم از گوگل و سایر موتور‌های جستجو در مورد دارک وب فقط دو سوال دارند، دارک وب چیست و نحوه ورود به آن چطور است.

گزارش‌های جدید یک ارائه دهنده VPN نشان می‌دهد که تنها ۰.۳ درصد از کل درخواست‌های آنلاین مرتبط با دارک وب مربوط به افرادی است که به دنبال خرید کالا‌ها یا موارد غیرقانونی هستند. تقریباً همین مقدار (۰.۵ درصد یا حدود ۷۰۰ پرسش در ماه) مربوط به افرادی است که می‌خواهند بدانند که آیا اطلاعات شخصی آن‌ها در آنجا به فروش رسیده است یا خیر.

اکثر افرادی که در وهله اول می‌خواهند بدانند دارک وب چیست، آمریکایی هستند (۴۷ ٪)، کشورهای هند (۱۹ ٪) و انگلیس (۹ ٪) نیز در رده‌های بعدی عمده پرسش‌گرها درباره دارک وب را به خود اختصاص داده اند. از طرف دیگر، به نظر می‌رسد برزیلی‌ها بیشترین علاقه را به یافتن راهی برای ورود به دارک وب دارند، زیرا ۷۵ درصد از کل درخواست‌های ورود به دارک وب مربوط به برزیل است.

دانیل مارکوسون متخصص حریم خصوصی دیجیتال می‌گوید: شما هکر‌های واقعی را نخواهید یافت که دارک وب را گوگل کنند، زیرا هکر‌ها این را می‌دانند که وب سایت‌های تاریک ایندکس نمی‌شوند و بدون ابزار‌های خاص قابل کشف و ردیابی نیستند.

بیشترین جستجوها درباره دارک وب در مورد چیست؟

او افزود: جای تعجب است که فقط ۰.۵ درصد از کل درخواست‌های مرتبط با دارک وب، که به طور متوسط ۷۰۰ پرسش در ماه است، در تلاشند بفهمند که آیا اطلاعات شخصی آن‌ها در آنجا به فروش رسیده است یا خیر و تنها کشور نگران کننده ایالات متحده آمریکا است.

دارک وب چیست؟

بخشی بدون نمایه از اینترنت که از طریق موتور‌های جستجوی سنتی یافت نمی‌شود و یا توسط مرورگر‌های وب سنتی نمی‌توان به آن دسترسی پیدا کرد، به طور عامیانه دارک وب نامیده می‌شود.

این مکان به گونه‌ای طراحی شده است که سانسور گریز است، جایی که داده‌ها و ایده‌ها می‌توانند آزادانه جریان داشته باشند. تنها با کمک نرم افزار‌های تخصصی مانند مرورگر‌های ناشناس و استفاده از VPN می‌توان به آن دسترسی داشت. دارک وب اکنون تقریباً مترادف با داده‌های سرقتی، بدافزار، باج افزار و یکی از بهترین شیوه‌ها برای انجام جرایم اینترنتی است.

منبع:  باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی