کد خبر: ۱۴۸۷۶
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۹

رونمایی از اولین سرور تولید بومی

آیدین عدالت گفت: علت اصلی حضور رهنمون فناوران در نمایشگاه تلکام ۹۹، رونمایی از اولین سرور تولید بومی است که در منطقه ویژه پیام تولید می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، آیدین عدالت، مدیرعامل رهنمون فناوران اطلاعات با اشاره به اینکه نمایشگاه تلکام نمایشگاهی تخصصی است و بازدید عمومی و همگانی ندارد گفت:‌ «به نظر می‌رسد برگزار کننده پیش‌نیازهایی را رعایت کرده و فقط مدعوین خاص وارد غرفه ها می شوند. همچنین از آنجایی که شرکت رهنمون فناوران اطلاعات تقریبا هر سال در نمایشگاه تلکام والکامپ حاضر می شد امسال هم با توجه به پروتکل ها و برنامه های خاص در این نمایشگاه حاضر شدیم. علت اصلی حضور رهنمون فناوران در این نمایشگاه رونمایی از اولین سرور تولید بومی است که در منطقه ویژه پیام تولید می‌شود. این محصول در چند ماه اخیر به مرحله بهره برداری رسیده و این فرصت بهترین موقعیت برای رونمایی محصول بود.»

عدالت در ادامه گفت: «شرکت رهنمون سال ۸۱ تأسیس شد و حدود ۲۰ سال است که در زمینه راه‌اندازی زیرساخت شبکه دیتاسنتر محاسبات سنگین تعیین سرورها و ذخیره‌سازها فعال است. همچنین نمایندگی چند برند بین‌المللی هم در کارنامه کاری این مجموعه است. اما یکی دو سال گذشته با سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پیام و با راه‌اندازی کارخانه‌ای محصول اصلی که سرور است را تولید کردیم. البته برخی محصولات جانبی هم مثل ذخیره‌سازها در این کارخانه تولید می‌شود اما تمرکز اصلی بر ساخت سرور است.»

رونمایی از اولین سرور تولید بومی

افزایش تقاضا برای دیتاسنترها

مدیرعامل رهنمون فناوران اطلاعات در بخش دیگری توضیحات خود درباره این شرکت گفت: «با شیوع کرونا و توجه به تغییر سبک زندگی و فشار بیشتر بر روی دیتاسنترها برخلاف رکود عمومی که در بازار وجود دارد؛ تقاضا برای دیتاسنترها بیشتر شده است. از سویی دیگر به دلیل تحریم‌ها، استقبال از سرور غیرآمریکایی بسیار بیشتر شده است. همچنین در چند ماه اخیر که بهره‌برداری از محصول جدید را شروع کرده‌ایم با استقبال زیادی روبرو شدیم که ممکن است به دلیل حجم بالا حتی امکان پاسخگویی نیاز را هم نداشته باشیم.»
او همچنین با اشاره به اهمیت سرور در حوزه IT گفت: «سرور در اکثر شبکه‌های زیرساختی مراکز داده استفاده می‌شود و رده‌ها و دسته‌های مختلفی دارد. همچنین بازه قیمتی آن هم متفاوت است. سرورهای کوچک و سبک در این مجموعه تولید می‌شوند و سرورهای بسیار سنگین برای محاسبات پردازشی و گرافیکی کاربردهایی مثل هوش مصنوعی و دیتابیس و حتی اپلیکیشن‌هایی با میزبانی وب و هر آن چیزی که در حال حاضر آنلاین است روی سروری نصب شده و تحت شبکه از طریق سرور سرویس‌دهی می‌کند. به طور میانگین می‌توان گفت تولید سرورها تقریباً ۴۰ درصد از میزان ارزبری خرید سرور صرفه‌جویی می‌شود.»

مدیریت زمان با تولید داخلی

عدالت همچنین با تأکید بر اهمیت بومی‌سازی محصولات حوزه فناوری مخابرات گفت: «برای من عجیب است که چرا در طول این سال‌ها برای تولید سرور اقدام نشده است. تعداد قابل‌توجهی از محصولات از کابل تا فیبر نوری، سوئیچ و فایروال و سوکت‌های شبکه در واقع تعداد قابل‌توجهی از محصولات زیرساخت شبکه بومی شده‌اند اما تا جایی که اطلاع دارم ما اولین مجموعه‌ای هستیم که سرور را به شکل بومی تولید می‌کنیم. هدف ما تولید ۵ هزار سرور در طول سال ۱۴۰۰ است. پیش‌بینی ما این است که در یک بازه ۳ ساله به سهم ۲۰ تا ۲۵ درصد از بازار ایران برسیم و انحصار برندهای آمریکایی را بشکنیم.»

او ادامه داد: «در دسترس بودن رهنمون فناوران اطلاعات به‌عنوان تأمین‌کننده به مشتری کمک می‌کند تا درگیر پروسه زمان‌بر برای تأمین کالای خود نباشد. همچنین دانش فنی بومی شده و محصول در دسترس است. علاوه‌برآن امکان ساخت محصول به طور اختصاصی برای مشتری بسیار زیاد است. در حالت عمومی وقتی سروری خریداری می‌شود امکان دسترسی به سروری ویژه با خدمات اختصاصی وجود ندارد.

منبع/ راه پرداخت

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی