کد خبر: ۱۴۹۲۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

دیتالاگر( برچسب اندازه‌گیری و رصد دما) توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایران‌ساخت شد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فراپایش امین، از ساخت دیتا لاگر (برچسب مانیتورینگ دما) ثبت‌کننده داده در کشور خبر داد و گفت: این دستگاه با فناوری بومی تولید شده و هم اکنون در بانک خون پزوهشگاه رویان مورد استفاده قرار گرفته است.

زهرا کلاهدوز اصفهانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فراپایش امین، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» گفت: این شرکت در حوزه مانتیورینگ هوشمند زنجیره تامین کالا‌های حساس فعالیت می‌کند. امروزه کالا‌های حساس گسترده است و از شیرخام گرفته تا محصولات خونی و فرآورده‌های بیولوژیکی و دارو، صنایع شیمیایی و کشاورزی که همه این‌ها باید در دمای خاصی جابجا و نگهداری شوند.

کلاهدوز اصفهانی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا این محصول تولید شد، اظهار کرد:با گسترش ارتباطات و افزایش حمل و نقل محصولات حساس به دما، زنجیره تامین سرد بسیار پیچیده و حساس شده است. برای اطمینان از سلامت و کیفیت محصول نیاز به مانیتورینگ دمایی در طول زنجیره سرد است. دمای زنجیره توزیع می‌تواند به شدت گرم یا به شدت سرد باشد. خارج شدن از محدوده دمایی مجاز محصول، منجر به کاهش اثربخشی و حتی فاسد شدن آن می‌شود. مانیتورینگ دما، نه تنها منجر به بازگشت مستقیم سرمایه خواهد شد، بلکه هزینه‌های اداری، انبارداری، حسابرسی و نظارتی و احیانا حقوقی و دعاوی را نیز کاهش خواهد داد.

وی افزد: در همین راستا دیتا لاگر (برچسب مانیتورینگ دما) الکترونیکی کوچک و هوشمند را طراحی و تولید کردیم تا شرایط دمایی و رطوبت کالا را از محل تولید تا مصرف را دنبال کنیم یعنی با این برچسب شرایط محیطی را مانیتور می‌کنیم و بسته به حساسیت محصول دما را اندازه‌گیری می‌کند.

کلاهدوز اصفهانی تصریح کرد: دیتا لاگر (برچسب مانیتورینگ دما) ثبت‌کننده داده ایران‌ساخت با فناوری بومی تولید شده و یکی از ۳ دستاورد ایران‌ساخت قابل ارائه در رویداد نونمایی می‌شود. برچسب اندازه‌گیری و رصد دما ایران‌ساخت، که توسط شرکت دانش‌بنیان فراپایش امین تولید شده است، قابلیت‌هایی فراتر از نمونه‌های مشابه خارجی دارد و می‌تواند نیاز حوزه سلامت را به این محصول دانش‌بنیان رفع کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: همچنین برچسب مانیتورینگ دما به صورت اپلیکیشن موبایل طراحی شده است که در صورت روشن بودن اپلیکیشن می‌توان دمای محصولات را اندازه گیری کرد. به نوعی گزارش لحظه به لحظه را به مرکز داده ارسال می‌کند تا محصول سالم به دست مصرف کننده برسد. زمانی که محصول رسید گزارش نهایی را به صورت داده به ابر داده ارسال می‌شود. این اپلیکیشن به صورت وایرلس و بدون سیم کاربرد دارد.

گفتنی است؛ CoolTagPro یک برچسب پیشرفته پایش دما مبتنی بر ابر اطلاعت می‌باشد که قادر خواهد بود دمای محصولات مورد نظر را پایش کرده و پیام‌های مورد نیاز برای نگهداری صحیح و ایمن را با استفاده از NFC در یک اپلیکیشن موبایل به کاربر نمایش دهد. در وجه دیگر از موبایل دیتای GPS دریافت شده و در حافظه‌ داخلی کول تگ ذخیره میشود. به صورت همزمان، دیتا در یک سیستم ابری در بخش سرور ذخیره و پردازش می‌شود. این امر امکان مدیریت هوشمند انتقال کالا و زنجیره‌ی سرد را فراهم می کند. از مزایای این سیستم امکاناتی شامل تهیه‌ گزارش نگهداری محصول و سیستم هشدار هوشمند برای بازیابی محصولات در معرض خطر می‌باشد. لازم به ذکر است اندازه گیری سایر مولفه‌های محیطی از قبیل شناسایی گاز و رطوبت محیطی قابل اضافه کردن به قابلیت‌های این محصول است.

دیتالاگر( برچسب اندازه‌گیری و رصد دما) توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایران‌ساخت شد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فراپایش امین، تصریح کرد: هم اکنون این تکنولوژی در بانک خون پژوهشگاه رویان، و چند شرکت دیگر به صورت پایلوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مانیتورینگ دما مسئله بسیار مهمی است و می‌تواند در قسمت‌های مختلف علاوه برجابجایی محصولات حساس در انبار‌ها و آزمایشگاه‌ها نصب شود به گونه‌ای که شبیه سیستم اینترنت اشیاء عمل می‌کند تا در لحظه شرایط محیطی را چک کند.

کلاهدوز گفت: در این حوزه به صورت گسترده فعالیت می‌کنیم تا با تبدیل شده یک هاب مرکزی بتوانیم خدماتی را ارائه دهیم. جدیدترین فعالیت این شرکت مانیتور کردن شیرخام است هم اکنون محصول قابل حملی طراحی شده است که امروز با یک تانکر به سمت تبریز در حال حرکت است و این تجهیز در تانکر نصب شده و گزارش را ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۵ نفر به صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی